Peugeot 308 GTi je ďalšia obeť emisií. Automobilka zastavuje výrobu

Motorová apokalypsa sa šíri ako epidémia. Z dôvodu nových emisných noriem škrtajú automobilky jeden model za druhým. Najnovšie padne na oltár ekológie aj ostrý francúzsky hatchback.

28.05.2018 16:00
debata
Najrýchlejšia tristoosmička bude musieť načas... Foto: Peugeot
Peugeot-308 GTi - 2017 Najrýchlejšia tristoosmička bude musieť načas zmiznúť z montážnych liniek. Vráti sa až po tom, čo francúzska automobilka upraví motor 1,6 THP tak, aby vyhovoval novej norme merania emisií WLTP. Napríklad aj montážou časticového filtra.

Od septembra tohto roka začne platiť pre všetky autá nová norma merania spotreby a emisií WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Ako vieme, je prísnejšia a výrobcom udávanú spotrebu priblíži viac k tej reálnej. To znamená aj viac gramov CO2 na kilometer. Aby automobilky stlačili flotilové emisie na požadovanú normu 130 g/km a vyhli sa astronomickým pokutám, škrtajú z ponuky jeden model za druhým. Z kola musia ísť najväčší hltači nafty a benzínu.

Zvlášť veľký problém majú prémiové značky, kde sa vysoký výkon spája s vysokou spotrebou paliva. Takže už začiatkom roka bolo jasné, že BMW bude musieť skončiť napríklad s modelom M3, 12-valcovým agregátom vo vlajkovej lodi 760Li a tiež s ostrým BMW M550i. Porsche už vyradilo naftovú Panameru Diesel a Audi ohlásilo koniec preplňovaného 6-valca v ostrom SUV SQ5, ale aj koniec výroby naftového SUV SQ7. Mercedes-Benz zas položí na oltár ekológie svoj 12-valec v triede S.

Lenže škrtať musia aj mainstremoví výrobcovia. Chcete dôkaz? Flotilový priemer kazí Peugeotu ostrý hatchback 308 GTi. To napriek tomu, že používa relatívne malý preplňovaný agregát s objemom 1,6 litra. Downsizing ale s novou procedúrou príliš neladí, a tak automobilka oznámila, že dočasne zastaví jeho výrobu. Z liniek zmizne od konca júna. Jedným dychom však Peugeot dodáva, že ide o dočasné opatrenie a že do ponuky sa vráti. Ale až po modernizácii. Dostane napríklad filter pevných častíc. Výkon 200 kW ohrozený byť nemá.

Ak pôjde všetko podľa plánu, vynovené GTi s optimalizovanou spotrebou a emisiami by sme mali vidieť na septembrovom autosalóne v Paríži. Jeho výroba by sa mala pritom rozbehnúť v októbri a k zákazníkom sa dostať ešte do konca roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #emisie #Peugeot #Peugeot 308 #Peugeot 308 GTI #emisie áut
Články podľa značiek