V roku 2016 predstavil Jaguar na autosalóne v Los Angeles koncept čistého elektromobilu a v marci v Ženeve ho doviedol do sériovej podoby. Športovo ladený crossover I-Pace s dĺžkou približne 4,7 metra poháňajú dva elektromotory s výkonom 294 kW, takže na stovku šprintuje za 4,8 sekundy. Vďaka batériám s kapacitou 90 kWh zvládne prejsť na jedno nabitie 480 km. Odvážna novinka z Coventry, ktorá si to chce rozdať s americkou Teslou X pomaly mieri na trh. Lenže Jaguar nechce nechať nič na náhodu. Predsa len, elektromobily sú pre biznis stále skôr rizikom ako istým „kšeftom“.
A tak chce predaj podporiť značkovým pohárom I-Pace eTrophy, ktorého koncept naznačil už vlani na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom. Práve na tomto mieste debutoval upravený okruhový špeciál odvodený zo sériového I-Pace. Zdá sa, že vývoj je vo finále, pretože elektrická šelma z Coventry sa už predvádza na okruhoch. Celkom sa divízia špeciálnych projektov SVO (Special Vehicle Operations) postará o výrobu dvadsiatich identických exemplárov. Tie sa predstavia v priebehu jednej sezóny na dvadsiatich podujatiach. Vždy ako sprievodná akcia šampionátu Formuly E.
Ekologický športiak si 19. mája vyskúšal generálny riaditeľ a zakladateľ série Formuly E Alejandro Agag v Berlíne. Absolvoval celkom päť predvádzacích kôl na trati pripravenej pre elektrické monoposty na letisku Tempelhof. Agag nešetril chválou. Podľa neho je Jaguar I-Pace eTrophy skvelým špeciálom, ktorý spopularizuje závody elektrických áut. Technické údaje však ostávajú tajomstvom. Tak či tak bude záležať skôr na kvalite jazdcov ako na samotnej technike, keďže všetci dvadsiati pretekári budú mať k dispozícii to isté „náradie“.