Toto je naozaj nová Škoda Octavia. Zatiaľ ako mula

Škoda už usilovne pracuje na štvrtej generácii svojho bestselleru. Príde neskôr, ako sa predpokladalo. Až v roku 2020. Novú Octaviu však už pristihli v Rakúsku. Zatiaľ so starou karosériou.

31.05.2018 19:00
debata (1)
Testovaciu mulu novej Octavie zachytil web... Foto: Auto Evolution
Škoda Octavia 2020 - testovacia mula Testovaciu mulu novej Octavie zachytil web Autoevolution. Má novú techniku, ale starú karosériu.

Koncern VW sľuboval ešte v čase uvedenia Octavie tretej generácie, teda v roku 2012, že skráti životné cykly svojich modelov na päť rokov. Kauza Dieselgate a s ňou spojené astronomické pokuty či náklady na zvolávacie akcie však pôvodným plánom urobili definitívny škrt cez rozpočet. Autá musia ostať na linkách dlhšie, ako sa predpokladalo. Týka sa to aj mladoboleslavského bestselleru. Nová generácia Octavie tak príde až v roku 2020, takmer osem rokov po premiére tretej generácie.

V Boleslavi sú však už práce v plnom prúde, čo naznačujú snímky testovacej Octavie, ktorú zachytil web Autoevolution v Rakúsku. Že vyzerá ako tá súčasná? Áno, pretože ide o testovaciu mulu, síce s novou technikou a podvozkom, ale so starou karosériou. Tá musela byť prispôsobená predĺženému rázvoru aj plánovanému zníženiu ťažiska. Preto je karoséria posadená nižšie a zadné kolesá doslova „utopené“ v blatníkoch.

Nová generácia má mať na dĺžku až 4,7 metra. To... Foto: Auto Evolution
Škoda Octavia 2020 - testovacia mula Nová generácia má mať na dĺžku až 4,7 metra. To preto, že väčšia bude aj nová Octavia a nástupca Rapidu.

Celková dĺžka sa má natiahnuť až na 4,7 metra, už aj preto, aby Octavia vytvorila viac priestoru pre modely Fabia a Rapid, presnejšie hatchback Spaceback, ktoré budú v budúcnosti o čosi väčšie. Octavia tak lepšie zapadne medzi nástupcu Rapidu a veľký Superb. Posádke to prinesie viac miesta a tromf v podobe batožinového priestoru, ktorý má v prípade kombi narásť o ďalších 20 litrov na konečných 630. Základom bude opäť modulárna platforma MQB, ale modernizovaná.

Cieľom je dosiahnuť nižšiu hmotnosť, najmä vďaka nasadeniu ľahších materiálov, a teda aj nižšiu spotrebu paliva. Ako prvý ju dostane Golf ôsmej generácie, ktorý sa predstaví už na budúci rok. Octavia s ním bude zdieľať aj techniku. To znamená nielen 3-valec 1,0 TSI a 4-valce 1,5 TSI a 2,0 TSI pre RS, či nový diesel 2,0 TDI, ale aj novú hybridnú a dokonca plug-in hybridnú sústavu. Bez týchto verzií by nemala Octavia šancu vyhovieť novým limitom na CO2.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek