Ford Kuga: Nová generácia už jazdí. Príde do dvoch rokov

Ford síce zoštíhli ponuku svojich modelov, no triedy SUV sa to rozhodne nedotkne. Práve naopak. Tie budú hrať v portfóliu kľúčovú rolu. Vrátane tretej generácie Kugy, ktorú úž automobilka testuje.

05.06.2018 19:00
debata
Nová Kuga použije platformu C2 z novučičkého... Foto: Autoevolution
Ford Kuga - 2020 kamufláž Nová Kuga použije platformu C2 z novučičkého Focusu. To by malo znamenať aj nižšiu hmotnosť.

Je známe, že Ford v blízkej budúcnosti škrtne zo svojej ponuky, aspoň na americkom kontinente, sedany Focus, Fusion (Mondeo) či Tauris. Spoza Atlantiku sa vytratí aj malá Fiesta. Rozhodne sa však zúženie portfólia nedotkne čoraz populárnejšej triedy SUV a crossoverov. Na tých Ford intenzívne pracuje. Napokon, na trhu je vynovený EcoSport, modernizovaná Kuga aj veľký Ford Edge. A pribudnú ďalšie. Tajomstvom nie je outdoorová verzia Focusu ale ani pripravovaný elektrický crossover. Ten však bude hrať vedľajšiu úlohu. Kľúčovým modelom má ostať Kuga, v USA predávaná ako Ford Escape.

Interiér bude tiež ťažiť z Focusu. Na palubnej... Foto: Autoevolution
Ford Kuga - 2020 kamufláž Interiér bude tiež ťažiť z Focusu. Na palubnej doske sa objaví voľne stojaci displej systému Sync.

Tretia generácia má premiéru naplánovanú na rok 2020. A je načase. Veď tá druhá je na trhu už od roku 2012. Veľa informácií o nej nemáme, no zo špionážnych snímok testovacích prototypov oblepených kamuflážou je jasné, že vývoj je vo vysokom štádiu. Základom sa má stať platforma C2, ktorá mala debut v novom Focuse. V súvislosti s tým môžeme očakávať hmotnosť zníženú približne o 80 až 90 kg. Podobný má byť dizajn, napríklad vďaka viac sklopenému oknu zadného veka, takže nová Kuga chce hrať na športovejšiu nôtu. Tú elegantnú zas zastúpi luxusná verzia Vignale.

Športovejší vzhľad zabezpečí viac sklonený... Foto: Autoevolution
Ford Kuga - 2020 kamufláž Športovejší vzhľad zabezpečí viac sklonený zadný stĺpik, podobne ako na Focuse.

Prvky z Focusu vraj nájdeme aj v interiéri. Zo snímok je jasné, že nové SUV prevezme napríklad stojaci displej rozhrania Sync 3. Priestor pod kapotou je záhadou. Najmä preto, že nový Focus používa v benzínových verziách len trojvalce 1,0 EcoBoost (74, 92 kW) a 1,5 EcoBoost (110, 134 kW). Použije teda aj Kuga tú istú techniku? S najväčšou pravdepodobnosťou áno. Očakávať tak môžeme aj naftové 4-valce 1,5 EcoBlue (70, 80 kW) a 2,0 EcoBlue. Pre Kugu však s najväčšou pravdepodobnosťou zvolí Ford výkonnejšie z ponúkaných modifikácií.

Okrem 6-stupňových manuálnych prevodoviek dorazí aj 8-stupňový automat. To ale nie je všetko. Platforma C2 je pripravená pre hybridné či plug-in hybridné modifikácie. Napokon, Ford na rozsiahlu elektrifikáciu svojho výrobného programu vyčlenil približne 10,5 miliardy dolárov. Ich výsledkom má byť až 40 ekologických modelov a plug-in hybridná Kuga medzi nimi. Je však možné, že na jej príchod si počkáme ešte o rok dlhšie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford Kuga #Ford Escape
Články podľa značiek