„Takéto auto môže ísť nad rámec racionality. Nikto síce nepotrebuje kompakt s výkonom 400 koní, ale miesto preň tu je. A presne tam Golf R mieri.“ To len potvrdzuje špekulácie o tom, že Volkswagen dodá „erku“ extrémnejší charakter. Súčasná generácia má síce úžasných 300 koní, ale jej vzhľad je pomerne civilný. Najmä ak ho porovnáme s konkurenčnými hothatchmi, napríklad Hondou Civic Type-R.
Pod kapotou má ostať preplňovaný 4-valec 2,0 TSI, tentoraz vyladený až na 400 koní, čo je 295 kW. S týmto naladením sa napokon Volkswagen pohrával už v roku 2014 prostredníctvom konceptu Golf R 400, predstaveným v Pekingu. Na realizáciu však nikdy nedošlo, možno aj vplyvom kauzy Dieselgate, ktorá odčerpala z pokladnice koncernu miliardy eur. Teraz sú ale okolnosti oveľa priaznivejšie. Štyristokoňový hothatch z Wolfsburgu dostal zelenú. Na frak má dať aj Mercedesu-Benz A z dielne AMG.
Motor má byť spárovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a samozrejme, pohonom oboch náprav 4Motion. Keďže však doba nepraje „hltačom“ benzínu, dostane aj Golf R mild-hybridnú sústavu, ktorá počíta so 48 V elektrickým okruhom a reverzibilným alternátorom, ktorý pomôže s akceleráciou, ale tiež rekuperáciou brzdnej energie. To všetko bude zabalené do oveľa nápaditejšieho kabáta. Objaviť sa majú karbónové komponenty, vrátane spojlerov či štyri koncovky výfukov.
Nový Golf R však neostane sám. Volkswagen plánuje vytvoriť samostatnú divíziu R. „S výraznejším dizajnom sa môžeme posunúť opäť ďalej. Značka R zamieri medzi autá orientované na výkon, kde sú zákazníci ochotní minúť viac peňazí,“ dodáva Stackmann. Očakávať tak máme T-Roc R a Tiguan R, ale aj elektrické „erko“, čo naznačil koncept I.D. R Pikes Peak. „Nemôžme sa spoliehať len na konvenčné pohony. Je to pre našu značku nový rozmer,“ vysvetlil.
A kedy máme očakávať prvého člena novej rodiny R? Golf by mal v tejto ultimatívnej verzii doraziť v roku 2020, teda zhruba rok po premiére ôsmej generácie tejto európskej ikony.