VW Golf R: Nová generácia bude extrémna. Má mať 400 k

Budúci rok sa dočkáme ôsmej generácie ikony Golf. A nasledovať bude nielen ostré GTI, ale aj najvýkonnejšia verzia R 400. Tá má byť ultimatívnejšia ako kedykoľvek predtým. Aj vďaka mild-hybridnej sústave.

11.06.2018 12:00
debata (1)
Nová generácia Golfu bude omnoho viac dávať na... Foto: Volkswagen
VW Golf R 400 Concept - 2014 Nová generácia Golfu bude omnoho viac dávať na známosť svoj ultimatívny charakter. Štyristo koní pod kapotou naznačí tuningom s karbónovými komponentmi a štvoricou výfukov.
Súčasný modernizovaný Golf siedmej generácie je na trhu už takmer dva roky a jeho kariéra sa pomaly blíži ku koncu. Nástupcu uvidíme budúci rok. Modelový rad má tvoriť opäť hatchback, kombi či kabriolet a k slovu prídu aj ostré verzie GTI a R. Hoci je do premiéry ešte poriadne ďaleko, marketingový šéf značky Jürgen Stackmann, pripravuje priaznivcov značky na výraznú zmenu. Najmä čo sa týka ultimatívnej verzie R.

„Takéto auto môže ísť nad rámec racionality. Nikto síce nepotrebuje kompakt s výkonom 400 koní, ale miesto preň tu je. A presne tam Golf R mieri.“ To len potvrdzuje špekulácie o tom, že Volkswagen dodá „erku“ extrémnejší charakter. Súčasná generácia má síce úžasných 300 koní, ale jej vzhľad je pomerne civilný. Najmä ak ho porovnáme s konkurenčnými hothatchmi, napríklad Hondou Civic Type-R.

Pod kapotou má ostať preplňovaný 4-valec 2,0 TSI, tentoraz vyladený až na 400 koní, čo je 295 kW. S týmto naladením sa napokon Volkswagen pohrával už v roku 2014 prostred­níctvom konceptu Golf R 400, predstaveným v Pekingu. Na realizáciu však nikdy nedošlo, možno aj vplyvom kauzy Dieselgate, ktorá odčerpala z pokladnice koncernu miliardy eur. Teraz sú ale okolnosti oveľa priaznivejšie. Štyristokoňový hothatch z Wolfsburgu dostal zelenú. Na frak má dať aj Mercedesu-Benz A z dielne AMG.

Motor má byť spárovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a samozrejme, pohonom oboch náprav 4Motion. Keďže však doba nepraje „hltačom“ benzínu, dostane aj Golf R mild-hybridnú sústavu, ktorá počíta so 48 V elektrickým okruhom a reverzibilným alternátorom, ktorý pomôže s akceleráciou, ale tiež rekuperáciou brzdnej energie. To všetko bude zabalené do oveľa nápaditejšieho kabáta. Objaviť sa majú karbónové komponenty, vrátane spojlerov či štyri koncovky výfukov.

Nový Golf R však neostane sám. Volkswagen plánuje vytvoriť samostatnú divíziu R. „S výraznejším dizajnom sa môžeme posunúť opäť ďalej. Značka R zamieri medzi autá orientované na výkon, kde sú zákazníci ochotní minúť viac peňazí,“ dodáva Stackmann. Očakávať tak máme T-Roc R a Tiguan R, ale aj elektrické „erko“, čo naznačil koncept I.D. R Pikes Peak. „Nemôžme sa spoliehať len na konvenčné pohony. Je to pre našu značku nový rozmer,“ vysvetlil.

A kedy máme očakávať prvého člena novej rodiny R? Golf by mal v tejto ultimatívnej verzii doraziť v roku 2020, teda zhruba rok po premiére ôsmej generácie tejto európskej ikony.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #VW Golf R 400 #VW Golf R
Články podľa značiek