Volkswagenu hrozia odstávky. Je v emisnom zajatí

08.06.2018 19:00

Nová norma merania emisií vytvára na výrobcov áut obrovský tlak. Mnohí z nich sa nestačia prispôsobiť. Platí to aj pre najväčšiu automobilku VW. V súvislosti s homologizáciou verzií podľa procedúry WLTP bude musieť na jeseň zastaviť výrobu viacerých modelov.

Ak Volkswagen nestihne homologizovať do...
Ak Volkswagen nestihne homologizovať do septembra všetky modelové verzie svojich áut, nebude ich môcť pustiť na trh. Už dnes sa mu hromadia v skladoch zásoby. Autor: Volkswagen

Prísnejšia procedúra merania spotreby a emisií WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) robí v automobilovom priemysle poriadny prievan. Platí síce už od vlaňajšieho septembra, ale až od toho budúceho sa bude týkať všetkých nových áut, ktoré sa chystajú k zákazníkom. Teda aj tých, ktoré boli homologizované skôr podľa staršej normy NEDC. Automobilky tento proces nestíhajú. Ako príklad môžeme uviesť Porsche, ktoré si momentálne nekúpite. S výnimkou skladových zásob. A do podobnej šlamastiky sa dostáva aj materská značka Volkswagen.

Najväčšej automobilke Európy hrozia v súvislosti s tým výrobné odstávky. Jednoducho autá, ku ktorým nebudú k dispozícii údaje podľa novej normy, nesmú zamieriť k zákazníkom. Je ich obrovské množstvo, pretože homologizovať treba každú jednu verziu. Prechod na WLTP síce šéf Volkswagenu Herbert Diess označil diplomaticky za výzvu, ale situácia je vážna. „Len v rámci značky VW musíme vo veľmi krátkom čase preveriť viac ako 200 modelových variantov. Pritom je nová procedúra zložitejšia a trvá dlhšie. Objem práce je až štvornásobný,“ uviedol Diess.

Výsledkom je, že hoci testovacie kapacity koncernu pracujú na plné obrátky, prakticky 24 hodín denne, aj tak nie sú dostatočné a na skladoch sa hromadia zásoby vyrobených, no nepredajných áut. V auguste a v septembri preto Volkswagen plánuje vo svojom hlavnom závode vo Wolfsburgu výrobné odstávky. „Po pracovných prázdninách budeme produkovať len tie autá, ktoré plnia nové štandardy. Postupne budú dopĺňané ďalšími s ukončenou certifikáciou. Tie súčasné musíme niekde uskladniť, a aby ich nebolo veľa, musíme počítať s odstávkami,“ povedal Diess.

Čo to znamená pre zákazníkov? Na to odpovedá Frank Welsch, šéf vývoja Volkswagenu. „Niektoré motory nebudú mesiac či dva k dispozícii. Máme pre ne pripravené riešenie, ale nemali sme kapacity na absolvovanie testov. V niektorých autách teda nebudú k dispozícii pôvodne ponúkané pohonné jednotky.“ Z liniek materskej fabriky schádzajú pritom kľúčové modely, najmä Golf a Tiguan. Okrem toho hrozí, že ak sa značke nepodarí udržať podľa novej metodiky, ktorá má bližšie k realite, emisné limity, bude musieť za každý nadlimitný gram CO2 platiť pokuty.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Wolfsburg #výroba áut #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk