
Nenápadné Jimny je neuveriteľne úspešným príbehom. Na svete nenájdete podobne malý off-road so všetkým, čo k tomu patrí. Vyrába sa bez prestávky od roku 1970 a jeho životné cykly sú dlhšie ako pri luxusných britských limuzínach. V súčasnosti je na trhu len tretia generácia. Tá prvá vydržala na linkách 11 rokov, druhá 17 a aktuálna s interným označením JB ťahá už dvadsiaty rok. Lenže striedanie stráží je za dverami. Premiéra štvrtej generácie je naplánovaná na novembrový autosalón v Tokiu.

Dizajn však už veľkým prekvapením nebude. Po viacerých špionážnych záberoch maskovaných predprodukčných prototypov sa totiž na svetlo sveta dostali nové snímky testovacích vozidiel bez kamufláže. Tie len potvrdzujú, že Jimny si podobne ako ikonická trieda G od Mercedesu-Benz zachová čistokrvnú off-roadovú DNA. Jednoduché kubistické tvary doplnia okrúhle reflektory, známe z čias, keď sa ešte Jimny volalo Samurai, a rezervné koleso uchytené na krídlových zadných dverách.

Nič sa nebude meniť ani na koncepcii. Rámový podvozok, štandardne dodávaný pohon 4×4 aj redukčná prevodovka Jimny ostanú. Napokon preto sú mu zákazníci už desaťročia takí verní. Z tohto pohľadu nemá Jimny jednoducho priameho súpera. O pohon sa má postarať preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet, prípadne 4-valec 1,2 DualJet, teda agregáty dobre známe z nového Swiftu a Ignisu. Na palube sa Jimny priblíži viac modernému svetu. Má ponúknuť viac priestoru a bezpečnosti. A tiež infotainment z novej Vitary s dotykovým multimediálnym rozhraním.
V Japonsku sa predaje rozbehnú koncom tohto roka. Do Európy by malo Jimny doraziť v prvej polovici roka 2019. Neskôr sa má objaviť mildhybridná verzia s reverzibilným alternátorom SHVS.