Suzuki Jimny: ‘Malé Géčko‘ neustrážili. Dizajn je vonku

Ešte tento rok sa bude konať premiéra dlhoočakávanej štvrtej generácie miniatúrneho off-roadu Suzuki Jimny. Dizajn však už nebude prekvapením. Fotografie predprodukčných kusov sa totiž objavili na internete. Drsné kontúry mu ostanú, no čo je dôležitejšie, aj rámový podvozok či redukcia.

12.06.2018 16:00
debata (3)
Nové Jimny si stále zachová mimoriadne... Foto: FerDfanpage
Suzuki Jimny Nové Jimny si stále zachová mimoriadne kompaktné rozmery aj off-roadovú DNA. Tvary budú jednoduché. Prednej maske sa vrátia kruhové svetlá.

Nenápadné Jimny je neuveriteľne úspešným príbehom. Na svete nenájdete podobne malý off-road so všetkým, čo k tomu patrí. Vyrába sa bez prestávky od roku 1970 a jeho životné cykly sú dlhšie ako pri luxusných britských limuzínach. V súčasnosti je na trhu len tretia generácia. Tá prvá vydržala na linkách 11 rokov, druhá 17 a aktuálna s interným označením JB ťahá už dvadsiaty rok. Lenže striedanie stráží je za dverami. Premiéra štvrtej generácie je naplánovaná na novembrový autosalón v Tokiu.

Jednoduchý interiér počíta s moderným... Foto: FerDfanpage
Suzuki Jimny Jednoduchý interiér počíta s moderným multimediálnym rozhraním s dotykovým displejom. V konektivite by tak Suzuki Jimny nemalo zaostávať za Swiftom či Vitarou.

Dizajn však už veľkým prekvapením nebude. Po viacerých špionážnych záberoch maskovaných predprodukčných prototypov sa totiž na svetlo sveta dostali nové snímky testovacích vozidiel bez kamufláže. Tie len potvrdzujú, že Jimny si podobne ako ikonická trieda G od Mercedesu-Benz zachová čistokrvnú off-roadovú DNA. Jednoduché kubistické tvary doplnia okrúhle reflektory, známe z čias, keď sa ešte Jimny volalo Samurai, a rezervné koleso uchytené na krídlových zadných dverách.

Pod kapotou sa má objaviť preplňovaný 3-valec... Foto: FerDfanpage
Suzuki Jimny Pod kapotou sa má objaviť preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet. Ľahkému Jimny stačiť bude.

Nič sa nebude meniť ani na koncepcii. Rámový podvozok, štandardne dodávaný pohon 4×4 aj redukčná prevodovka Jimny ostanú. Napokon preto sú mu zákazníci už desaťročia takí verní. Z tohto pohľadu nemá Jimny jednoducho priameho súpera. O pohon sa má postarať preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet, prípadne 4-valec 1,2 DualJet, teda agregáty dobre známe z nového Swiftu a Ignisu. Na palube sa Jimny priblíži viac modernému svetu. Má ponúknuť viac priestoru a bezpečnosti. A tiež infotainment z novej Vitary s dotykovým multimediálnym rozhraním.

V Japonsku sa predaje rozbehnú koncom tohto roka. Do Európy by malo Jimny doraziť v prvej polovici roka 2019. Neskôr sa má objaviť mildhybridná verzia s reverzibilným alternátorom SHVS.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Jimny
Články podľa značiek