Škoda Sunroq: ‘Karoq kabriolet’ je hotový. Študenti si zaslúžia jednotku

Žiakom Stredného odborného strojárskeho učilišťa patriaceho mladoboleslavskej automobilke sa podarilo dotiahnuť študentský projekt do úspešného konca. Otvorená verzia malého SUV Karoq je jedinečná z viacerých hľadísk.

13.06.2018 19:00
debata (2)
Meno Sunroq bolo vybrané spomedzi návrhov,... Foto: IvoHercik.com
SKODA SUNROQ 0024 Meno Sunroq bolo vybrané spomedzi návrhov, ktoré posielali fanúšikovia značky.

Projekt Azubi dal tento rok už piaty raz možnosť študentom učilišťa v Mladé Boleslavi skonštruovať netradičné vozidlo Škoda odvodené od niektorého zo súčasných modelov. Voľba padla na Karoq, ktorý je najmladším prírastkom modelovej rodiny škoda. Keďže predstavivosti sa medze nekladú, študenti sa rozhodli zmeniť klasické SUV na kabriolet. Meno Sunroq bolo vybrané spomedzi návrhov, ktoré posielali fanúšikovia značky.

Škoda Sunroq
Škoda Sunroq
+10Škoda Sunroq

Dohromady 23 študentov sa pod dohľadom svojich majstrov muselo vyrovnať s niekoľkými problémami, ktoré odvážny nápad priniesol. Škoda Sunroq je síce kabriolet, no bez akejkoľvek strechy. Bolo teda potrebné vyriešiť pevnosť karosérie, ktorá navyše nie je dvojdverová, ale štvordverová. Z absencie B-stĺpika vyplývala aj nutnosť zmeny umiestnenia bezpečnostných pásov. Tie boli nakoniec integrované do športových sedadiel, pričom navíjací mechanizmus sa nachádza naspodku.

Asi najkomplikovanejším dielcom bolo zadné veko. To museli študenti navrhnúť a vyrobiť na mieru. Na vrchnú časť použili koncový diel strechy Karoqu a spodnú kompletne dorobili. Vďaka atypickému tvaru má kufor o niečo väčší objem ako sériový Karoq. V ostatných prípadoch mohli počítať s dielcami použitými z iných modelov. Predný aj zadný nárazník pochádzajúci zo Škody Kodiaq Sportline upravili a dali im ešte športovejší vzhľad. Z rovnakého modelu pochádzajú aj dvadsaťpalcové disky kolies Vega. Tie pre zmenu vylepšili červeným lakom.

Z Octavie RS sa do Sunroqu dostali tlmiče, čo znížilo jeho svetlú výšku oproti Karoqu o 50 milimetrov, a športové sedadlá. Tie sú rovnako ako interiér čalúnené bielo-červenou kožou. Keďže učilište nemá odbor čalúnnik, túto časť výroby zabezpečila externá firma. Farba karosérie označovaná ako červená Velvet bola taktiež vybraná zo sériovej ponuky vozidiel Škoda.

Asi najkomplikovanejším dielcom bolo zadné veko. Foto: IvoHercik.com
SKODA SUNROQ 0018 Asi najkomplikovanejším dielcom bolo zadné veko.

Napriek tomu, že Škoda Sunroq je určená hlavne na statické výstavy, je plne pojazdná. Pod kapotou má benzínový štvorvalec 1,5 TSI vyladený na výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 279 Nm. Vďaka nemu a šesťstupňovej manuálnej prevodovke zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a maximálne sa dokáže rozbehnúť na 195 km/h. Extravaganciu Sunroqu zvyšuje podsvietenie podbehov a športový zvuk výfukového potrubia so štyrmi koncovkami.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #kabriolet #Škoda Karoq #Azubi #Škoda Sunroq
Články podľa značiek