Švédska automobilka patrila k prvým, ktorá sa rozhodla, že svoje marketingové aktivity bude orientovať na sociálne siete. Už v roku 2015 oznámila, že ruší svoju účasť na viacerých tradičných autosalónoch. Odvtedy navštevuje iba Detroit, Ženevu a raz ročne Peking či Šanghaj. Teda na každom kontinente iba jednu motoršou. Preto ste v Európe nemohli za posledné tri roky vidieť Volvo v Paríži ani vo Frankfurte nad Mohanom. A bude horšie. Volvo totiž vynechá aj budúcoročný salón v Ženeve.
To nie je pre švajčiarsku výstavu dobrým znamením, najmä ak sa jej usporiadatelia pozerajú na vývoj účasti nadchádzajúceho podujatia v Paríži. Na jesennej automobilovej prehliadke pod Eiffelovkou bude totiž chýbať rekordný počet značiek. A nehovoríme o malosériových výrobcoch. Účasť odmietli Fiat, Ford, Opel, Infiniti, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Subaru a najnovšie dokonca Volkswagen, najväčšia európska automobilka. Je teda pravdepodobné, že čosi podobné sa udeje aj budúci rok na jar v Ženeve. Volvo môže byť len začiatkom lavíny.
Ženeva si pritom spomedzi európskych autosalónov udržiavala veľmi prestížne postavenie. Nielen tým, že sa uskutočňovala na neutrálnej automobilovej pôde, ale aj tým, že sa na rozdiel od konkurenčných podujatí v Paríži či Frankfurte nad Mohanom konala každý rok. O účasť nemala nikdy núdzu, azda s výnimkou krízových rokov na prelome desaťročí. Lenže teraz je automobilový trh v dobrej kondícii a tak hroziaca neúčasť automobiliek veští koniec jednej éry a začiatok novej – virtuálnej.
„Pokračujúce zmeny v automobilovom priemysle vytvárajú nové publikum pre naše autá a nové spôsoby uvádzania produktov na trh. Automatická účasť na tradičných akciách už nie je životaschopný koncept. Tomu musíme prispôsobiť aj našu komunikáciu,“ vysvetľuje rozhodnutie švédskej automobilky viceprezident Volva pre stratégiu a predaj Björn Annwall. Zároveň však v budúcnosti nevylučuje návrat. "Predpokladáme, že automobilové výstavy sa budú ďalej vyvíjať. Podľa toho ako, zvážime naše ďalšie rozhodnutia.“
Mimo nového trendu neostane ani Detroit. Najväčší severoamerický autosalón sa musí začiatkom budúceho roka zaobísť bez veľkého nemeckého tria. Účasť odrieklo BMW, Audi aj Mercedes-Benz. Možno aj ako reakciu na posledné kroky americkej vlády v medzinárodnom obchode a tiež extrémne tvrdých sankcií za emisné prešľapy automobiliek, ktoré sa dotkli najmä európskych producentov.