VW I.D. R Pikes Peak: Elektrická beštia chce rekord z oblakov. Prezradila výkon

Ešte pred spustením výroby prvého čisto elektrického Volkswagenu rodiny I.D. má Wolfsburg zámer zaujať na najslávnejších pretekoch do vrchu. Ako inak, na americký Pikes Peak pošle čisto elektrický špeciál. Cieľ? Zlomiť všetky doterajšie rekordy.

15.06.2018 16:00
debata
Karbónová elektrická šelma počíta v zákrutách s... Foto: Volkswagen
VW I.D. R Pikes Peak - 2018 Karbónová elektrická šelma počíta v zákrutách s prítlakom, ktorý jej zabezpečí prepracovaná aerodynamika podvozku aj obrovské zadné krídlo.

Do roku 2025 chce mať značka Volkswagen 20 čisto elektrických modelov. Prvý z nich, hatchback VW I.D. príde na svet koncom roka 2019. Vyrábať sa bude v závode Zwickau, teda presne tam, kde za čias socializmu schádzali z liniek legendárne Trabanty. To je ale naozaj minulosťou. Budúcnosť Zwickau totiž patrí čisto elektrickým autám. Niektoré z nich sme už videli vo forme konceptov. Spomeňme nielen samotný VW I.D., ale aj I.D. Buzz, I.D. Crozz či najnovší I.D. Vizzion zo Ženevy. Všetky dostanú sériových nástupcov.

Že to Volkswagen myslí s elektromobilitou vážne, chce dokázať aj projektom I.D. R Pikes Peak. Ako naznačuje názov, výsledkom je elektrický špeciál určený na trať najslávnejších pretekov do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Colorado Springs. Tento ročník odštartuje 24. júna a Volkswagen nemá za cieľ nič menšie, ako vytvoriť nový traťový rekord. To znamená, aby jeho elektrická beštia podliezla čas 8 minút, 57 sekúnd a 118 tisícin sekundy. Urobil pre to všetko. I.D. R Pikes Peak navrhoval spolu s divíziou Volkswagen Motorsport.

Stroj s hmotnosťou 1 100 kg poháňa dvojica... Foto: Volkswagen
VW I.D. R Pikes Peak - 2018 Stroj s hmotnosťou 1 100 kg poháňa dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 500 kW a krútiacim momentom 650 Nm.

Karbónovú šelmu s prepracovanou aerodynamikou, ktorú automobilka predstavila vo francúzskom Alés, poháňajú dva elektromotory s výkonom 500 kW a krútiacim momentom 650 Nm, dostupným prakticky od nulových otáčok. To nie je na auto s hmotnosťou len 1 100 kg naozaj málo. Z nuly na rýchlosť 100 km/h má zrýchľovať za 2,25 sekundy, teda rýchlejšie ako monoposty F1 či dokonca formula E. Na trati dlhej 19,99 km plnej serpentín a prevýšením 1 500 m sa akcelerácia nepochybne zíde. A tiež dobré brzdy.

Okrem nich bude I.D. Pikes Peak ale využívať aj brzdný moment elektromotorov, takže dokáže rekuperovať počas pretekov až 20 % energie. Či sa rekord v triede elektrických áut Volkswagenu s číslom 94, pričom číslice znamenajú poradie písmen I a D v abecede, podarí, uvidíme už o pár dní. Pokúsi sa o to pilot Romain Dumas, mimochodom rodák Alés. Na „pretekoch do oblakov“ sa však nemecká automobilka nezúčastňuje prvýkrát. V rokoch 1985, 1986 a 1987 tu úradovala so svojím unikátnym dvojmotorovým, Golfom. Samozrejme, ten tankoval benzín. Jeho dva agregáty poskytovali 652 koní, no Volkswagen úspech minul. I keď tesne. „Je na čase skórovať,“ povedal šéf divízie VW Motorsport Sven Smeets.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW I.D. R Pikes Peak
Články podľa značiek