BMW Z4: Nový roadster už krúži na okruhu v Miramas

Ešte tento rok predstaví BMW nový roadster Z4, vyvíjaný s Toyotou. Ako býva zvykom, na blížiaci sa debut upozorňuje snímkami testovacích prototypov. A k tomu pridáva zopár informácií. Najmä o vrcholovej verzii Z4 M40i.

20.06.2018 16:00
debata (5)
Nová generácia Z4 bude tuhšia a približne o 50... Foto: BMW
BMW Z4 - 2019 Nová generácia Z4 bude tuhšia a približne o 50 kg ľahšia. To všetko má prispieť k špičkovej agilite pripravovaného roadstera.

V Mníchove majú krušný rok. A to v športovom duchu. Na svete je nová generácia BMW M5, vynovený roadster i8, na svet sa derie luxusné GT radu 8, a to všetko okorení ešte tento rok BMW novou generáciou roadsteru Z4. Ten bude mať v ponuke zvláštne miesto. Vznikal totiž v spolupráci s Toyotou. Japonským náprotivkom nebude nič iné ako reinkarnovaná Supra. Samozrejme, každý z účastníkov si dá záležať na tom, aby si novinky napriek zdieľaniu technológií zachovali plnú autonómiu. To bolo jasné už vlani, keď BMW na Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach predstavilo rovnomenný koncept.

Silu pozdĺžne uloženého radového 6-valca 3,0... Foto: BMW
BMW Z4 - 2019 Silu pozdĺžne uloženého radového 6-valca 3,0 TwinPower Turbo verzie M40i budú na asfalt prenášať zadné kolesá cez 8-stupňový automat a aktívny diferenciál. Očakáva sa výkon 265 kW.

Ako to býva v Mníchove zvykom, od sériovej verzie už nemal ďaleko. Potvrdzujú to aj prvé oficiálne snímky testovacích prototypov, ktoré pochádzajú z náročných finálnych skúšok na francúzskom okruhu Autodrome de Miramas. Koncepcia je jasná – dlhá predná kapota, kabína posunutá vzad, zadný náhon a sklápateľná strecha. Úlohu najvýkonnejšej verzie modelového radu na seba prevezme Z4 M40i s pozdĺžne uloženým trojlitrovým radovým 6-valcom. Pravdepodobne naladeným na 265 kilowattov, podobne ako v BMW X3 M40i. Tie poputujú k zadným kolesám cez 8-stupňový automat a aktívny diferenciál.

Nebo nad hlavou zabezpečí ľahká, elektricky... Foto: BMW
BMW Z4 - 2019 Nebo nad hlavou zabezpečí ľahká, elektricky ovládaná plátenná strecha.

V porovnaní s ostatnými očakávanými motorizáciami, napríklad so 4-valcom 2,0 TwinPower Turbo bude M40i disponovať zníženým podvozkom, špecifickou prednou nápravou a športovou brzdovou sústavou. V pláne je tiež zmiešaný profil pneumatík, obutých na „emkových“ diskoch. Dostatok komfortu zabezpečia adaptívne tlmiče, naopak, na okruhu zas potrebné tvrdé naladenie. To všetko overuje BMW práve vo francúzskom testovacom stredisku Miramas, ktoré využíva už viac ako tridsať rokov. Autodróm obsahuje rýchlostné úseky, serpentíny, okruh aj rôzne povrchy.

Cieľom je dosiahnuť precízne jazdné vlastnosti plné emócií. „Náš koncept Z4 je jasne zameraný na dynamiku," hovorí Jos van As, vedúci vývoja zavesenia kolies. „Mimoriadne pevná karoséria v spojení s tuhým zavesením a hmotnosťou nižšou o 50 kg budú skvelým základom pre presnosť riadenia, typickú pre skutočné športové autá, ako aj špičkovej stability v zákrutách.“ Nové BMW Z4 by sme mohli vidieť v sériovej podobe už na jesennom autosalóne v Paríži. Vyrábať sa bude v závode Steyr Puch v rakúskom Grazi, kde bude z liniek schádzať spolu so Suprou.
BMW Z4 - 2019
BMW Z4 - 2019
+11BMW Z4 - 2019

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW Z4
Články podľa značiek