Tretia generácia Fabie je na svete od roku 2014 a do dôchodku sa ešte nechystá. Napokon, len v marci v Ženeve sa Škoda pochválila jej modernizovanou verziou, ktorá má ostrejšie rysy, LED svetlá, modernejší infotainment či nový motor 1,0 TSI, ktorý zastupuje v ponuke aj absentujúce naftové motory. Takže na koniec kariéry to ešte naozaj nevyzerá. Nástupca príde tak na prelome desaťročí, čo znamená, že Fabia bude posledným mohykánom koncernu VW, na platforme PQ26. Jej súrodenci VW Polo a Seat Ibiza už využívajú modernejšie základy MQB A0. A ešte tento mesiac ich dostane aj nové Audi A1.
V každom prípade čaká podobný osud aj Fabiu. Je preto celkom isté, že podobne ako zvučnejší konkurenti z košiara VW podrastie vo všetkých smeroch. Celková dĺžka sa prehupne cez hranicu štyroch metrov, čo prinesie posádke bonus v priestore interiéru aj kufra. V kabíne by sa mohol vo vyšších verziách objaviť digitálny prístrojový panel a modernejšie multimediálne rozhranie. Predstavu o dizajne si môžeme urobiť zatiaľ len na základe skíc nezávislého ilustrátora Tomáša Nezdara, ktorý prepožičal Fabii prísne geometrické tvary v štýle Superbu a tiež množstvo prvkov odkazujúcich na český krištáľ.
Tie nájdeme aj vo svetlách, ktoré by mohli byť osadené diódami. Pod kapotou možno očakávať nielen trojvalec 1,0 TSI a 4-valec 1,5 TSI Evo s filtrom pevných častíc, ale tiež mikrohybridnú sústavu so 48-voltovým elektrickým okruhom a reverzibilným alternátorom. Ten bude ukladať rekuperovanú energiu do akumulátorov a zároveň pomáhať s akceleráciou či častejším štartovaním motora. Podľa automobilky bude táto technológia podobne drahá ako naftové motory, s ktorými už Fabia do budúcna neráta, no prinesie podstatne čistejšie emisie. Celkom určite si Fabia polepší v bezpečnosti. V portfóliu asistenčných systémov by nemal chýbať adaptívny tempomat a monitoring jazdných prúdov.