Nissan Qashqai patrí medzi pionierov kategórie crossover. V roku 2006 odštartoval módnu vlnu, ktorá sa dodnes nezastavila. Podľa prieskumov a analýz sa tak skoro ani nezastaví, a tak Nissan kuje železo, kým je horúce. Súčasná druhá generácia je na trhu od roku 2013 a minulý rok prekonala výraznú modernizáciu. Tá sa dotkla hlavne dizajnu a ponuky výbav.
Na pláne však je už generácia s poradovým číslom 3 a japonská značka neplánuje nechať nič na náhodu. Vzhľadom na situáciu, keď Európu sužujú prísne emisné limity, zaradí do portfólia verzie kombinujúce tradičný pohon a elektrinu. Konkrétne pôjde o klasický hybrid a dobíjateľný hybrid.
Rozšírenie portfólia o elektrifikované verzie umožní modernizovaná platforma CMF (Common Module Family), ktorá už počíta so zapracovaním elektromotora a akumulátorov. Podľa viceprezidenta produktového plánovania značky Nissan Ponza Pandikuthiru hybridný pohon vznikne priamo v dielňach Nissanu a plug-in hybridný systém vzíde zo spolupráce s Mitsubishi, ktorá má s týmto druhom pohonu bohaté skúsenosti vďaka modelu Outlander PHEV.
Čo sa týka čisto elektrickej verzie, tá nevznikne odvodením z tretej generácia Qashqaia, ale ako samostatný model, ktorý ponúkne alternatívu v segmente kompaktných crossoverov. Otázkou naďalej zostáva, či Nissan plánuje ponúkať hybridný Qashqai ako náhradu za naftové verzie, alebo ním len rozšíri ponuku.
Z hľadiska prísnych emisných noriem, ktoré naftový pohon čoraz viac predražujú a tým zákazníkov od neho odrádzajú, sa zdá pravdepodobnejšia prvá možnosť, no na druhej strane práve naftové motory tvoria významný podiel v predajoch modelu a ich cena je stále nezanedbateľne nižšia v porovnaní s hybridmi. Ich absencia by teda mohla znamenať odklon zákazníkov k iným výrobcom, ktorí v danej triede vznetové motory ponechajú v ponuke. Nie je teda vylúčené, že Nissan Qashqai tretej generácie bude k dispozícii aj v naftovej verzii.