Je možné, že rebríček najväčších automobiliek sveta sa čoskoro zmení. Záujem Hyundaia o americko-taliansky konglomerát FCA, ktorý združuje Fiat s Chryslerom, bol zatiaľ len v rovine špekulácií. Tým hnala vodu na mlyn aj snaha šéfa FCA, Sergia Marchionneho, nájsť pre automobilku strategického partnera. S jeho ponukou ho vypoklonkoval koncern Volkswagen aj americké koncerny General Motors a Ford. A nič nebolo ani z transakcie s čínskou automobilkou Great Wall Motor Company, ktorá mala mať vraj o Fiat a Chrysler záujem.
Lenže v septembri minulého roka sa do médií dostali informácie o údajnom partnerstve FCA s kórejským Hyundaiom. Presnejšie, o záujme Hyundaiu o americko-taliansku automobilku. Hyundai Motor Group tieto správy označil za špekulácie a dokonca ich poprel. Vo svete automobilového biznisu nič zvláštne. Spomeňte si na fúziu Opela s francúzskym koncernom PSA. Nakoniec prebehlo všetko priam nadzvukovou rýchlosťou. A teraz to nemusí byť inak. Marchionne hľadá a Hyundai chce. Potvrdzujú to aj najnovšie správy Asia Times.
Podľa nich zvažuje šéf koncernu Hyundai, Čong Mong, rôzne možnosti prevzatia väčšinového podielu v FCA. Podľa toho istého zdroja má k spojeniu dôjsť do konca mája budúceho roka, kedy sa uskutoční aj stretnutie akcionárov taliansko-americkej spoločnosti. Hyundai chce načasovať prevzatie v čase, keď Marchionne odíde z funkcie a FCA zaň nebude mať adekvátnu náhradu. Hlavný akcionár John Elkann totiž vraj o post šéfa FCA záujem nemá.
Kúpa môže byť výhodná pre obe strany. Kórejcom pomôže v upevňovaní pozícií v USA a Fiatu zas v Ázii. Navyše sa nový konglomerát stane okamžite najväčším automobilovým producentom planéty s výrobou 11,5 milióna osobných áut ročne. Podľa neoficiálnych údajov by mohol Hyundai zaplatiť za väčšinový podiel v FCA 9,83 miliardy amerických dolárov, pokiaľ budú predmetom transakcie okrem Fiatu, Chrysleru a Jeepu aj značky Maserati či výrobca komponentov Magneti Marelli. Bez nich by bola suma nižšia asi o polovicu.