VW Beetle: Chrobák dostane tretiu šancu. Ale elektrickú

Koncern VW má po kauze Dieselgate celkom iné starosti ako riešiť budúcnosť svojho síce kultového, ale predajne nie príliš úspešného Beetlu. Tretia generácia novodobého chrobáka však celkom vylúčená nie je. No nie taká, akú sme ju poznali doteraz.

12.07.2018 18:00
debata
Tretia generácia novodobého chrobáka sa zmení... Foto: Autocar
VW Beetle EV - 2022 skica Tretia generácia novodobého chrobáka sa zmení na elektromobil so zadným náhonom. Podľa šéfdizajnéra Klausa Bischoffa nie je vylúčená ani verzia s dvoma pármi dverí. Základ by poskytol nový elektrický Volkswagen I. D.
VW Beetle je spätý s históriou Volkswagenu ako žiadny iný model. Kariéru dnes jedného z najväčších automobilových koncernov planéty odštartoval v roku 1945 práve on. V roku 1997 dostal druhú šancu na platforme tretej generácie Golfu, a to už s predným náhonom, a v roku 2013 pokračoval v kariére ďalšou generáciou na báze Golfu VI. Pri živote ho však automobilka udržiavala skôr z nostalgie ako z obchodných dôvodov. Beetle nebol totiž v novom šate nikdy trhákom wolfsburskej kasy. Skôr naopak.

Druhá novodobá generácia sa dokonca predáva horšie ako tá predošlá. Vlani si našla v USA len približne 15 000 zákazníkov a v Európe 22 000. Takého Golfu sa pritom ročne predá takmer milión exemplárov. Súčasná generácia Beetlu navyše končí, a nie je jasné, či príde nová. Volkswagen s ňou v najbližšom čase neráta. V prvom rade musí pozerať na prosperitu koncernu, ktorý sa stále neotriasol z multimiliardových škôd škandálu Dieselgate. Celkom však palicu nad svojou perlou histórie neláme. Jej budúcnosť bude ale iná.

Východiskom Beetle IV by sa mohla stať elektrická platforma MEB, ktorá umožňuje vďaka modularite pomerne lacný vývoj rôznych derivátov. Ak teda nový Beetle príde, bude rozhodne elektromobilom, a to so zadným náhonom, čo lepšie ladí s jeho koreňmi. Volkswagen by jednoducho prestaval svoj plánovaný hatchback I.D., ktorý príde na budúci rok, na Beetle. Dokonca už v šuplíku existuje skica možnej podoby chrobáka novej generácie, za ktorou stojí šéfdizajnér Klaus Bischoff.

Chuť reinkarnovať Beetle má aj šéf Herbert Diess, ktorý plánuje vyrábať viac modelov zameraných na emócie. Beetle by tak mohol vytvoriť partnera pre novodobý Microbus, ktorý sa objaví v roku 2022. Bischoff dodáva, že nová elektrická architektúra by zbavila Beetle kompromisov, ktoré vyplývajú z jeho súčasného dizajnu a pohonu prednej nápravy. Dokonca sa zmieňuje o možnosti 5-dverovej karosérie. Vzájomnej kanibalizácie modelov Beetle a I.D. sa Volkswagen nebojí. Bischoff tvrdí, že v automobilke bol vždy priestor pre dve až tri autá tej istej triedy.

Zdá sa teda, že Volkswagen nemusí byť ďaleko od toho, aby dal elektrickému Beetlu zelenú. Rozhodnuté však stále nie je. Pravdepodobne sa tak stane v priebehu budúceho roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #VW #VW Beetle #VW I.D.
Články podľa značiek