Kým ešte vlani dosiahol Ford v Európe v druhom kvartáli zisk 88 miliónov dolárov pred zdanením, tento rok zaznamenal v tom istom období stratu 77 miliónov. Viedlo to k zmene predpovede na tento rok, takže Ford počíta s koncoročnou stratou. „Našimi výsledkami v Európe sme extrémne sklamaní,“ priznal sám šéf automobilky Jim Hackett. Finančný riaditeľ Bob Shanks k tomu dodal, že väčšina modelov v európskej ponuke je stratová, pričom ide prakticky o všetky osobné autá a MPV.
Profitabilný je len Transit, SUV Kuga, pikap Rannger a z dovážaných kultový Mustang a veľké SUV Edge. V červených číslach sa tak topí Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max aj S-Max. Európsky divízia tak prikročí k redukcii, podobnej tej z USA. Centrom pozornosti sa stanú crossovery, SUV a úžitkové modely, na ktoré pripadá 13 % zisku. K súčasnej situácii Fordu v Európe prispel najmä brexit a s tým spojený pád britskej libry. Británia je totiž pre automobilku kľúčovým európskym trhom.
Ešte v roku 2016 sme v Európe zarobili 1,2 miliardy dolárov, pričom väčšina bola zviazaná s Veľkou Britániou. Brexit a oslabovanie libry sa však stalo zásadným problémom, ktorý ovplyvnil naše európske aktivity,“ vysvetlil šéf európskej divízie Jim Farley. Tiež uviedol, že automobilka podcenila rýchlosť uvádzania populárnych crossoverov a SUV zo strany konkurencie. Bohužiaľ, stále nevieme, ktorých európskych modelov sa „čistka“ dotkne.
Podľa predošlých informácií by však Mondeo malo ostať v ponuke, podobne ako štandardné verzie Focusu. Napokon, ten je horúcou novinkou a jedným z možných liekov na odchod z červených čísiel. Skončiť by nemala ani Fiesta. Typovať tak môžeme koniec C-Maxu, S-Maxu a Galaxy. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie.