Ford bude škrtať aj v Európe. Nedarí sa mu

31.07.2018 18:00

Ford je síce stále treťou najúspešnejšou značkou v Európe, ale výsledky zaostávajú za očakávaniami vedenia spoločnosti. Dôsledkom bude modelová „čistka“.

Ford je sklamaný z obchodných výsledkov v...
Ford je sklamaný z obchodných výsledkov v Európe. Ušetriť sa bude snažiť redukciou stratových modelov. Prežiť by nemuselo ani Mondeo. Autor: Ford

Už v apríli Ford oznámil, že v USA radikálne „prečistí“ svoj výrobný program. Klesajúce registrácie klasických sedanov znamenajú, že Ford už nebude investovať do vývoja ďalšej generácie amerického Fusionu, čo je v Európe dobre známe Mondeo, a že za Atlantikom skončí aj Taurus, C-Max či Fiesta. V ponuke tak ostanú len SUV, pikapy, Mustang a outdoorovo ladená verzia Focusu Active. Veľké upratovanie však neobíde ani Európu. Dôvod? Tunajšie obchodné výsledky zaostávajú ďaleko za očakávaniami Fordu.

Kým ešte vlani dosiahol Ford v Európe v druhom kvartáli zisk 88 miliónov dolárov pred zdanením, tento rok zaznamenal v tom istom období stratu 77 miliónov. Viedlo to k zmene predpovede na tento rok, takže Ford počíta s koncoročnou stratou. „Našimi výsledkami v Európe sme extrémne sklamaní,“ priznal sám šéf automobilky Jim Hackett. Finančný riaditeľ Bob Shanks k tomu dodal, že väčšina modelov v európskej ponuke je stratová, pričom ide prakticky o všetky osobné autá a MPV.

Profitabilný je len Transit, SUV Kuga, pikap Rannger a z dovážaných kultový Mustang a veľké SUV Edge. V červených číslach sa tak topí Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max aj S-Max. Európsky divízia tak prikročí k redukcii, podobnej tej z USA. Centrom pozornosti sa stanú crossovery, SUV a úžitkové modely, na ktoré pripadá 13 % zisku. K súčasnej situácii Fordu v Európe prispel najmä brexit a s tým spojený pád britskej libry. Británia je totiž pre automobilku kľúčovým európskym trhom.

Ešte v roku 2016 sme v Európe zarobili 1,2 miliardy dolárov, pričom väčšina bola zviazaná s Veľkou Britániou. Brexit a oslabovanie libry sa však stalo zásadným problémom, ktorý ovplyvnil naše európske aktivity,“ vysvetlil šéf európskej divízie Jim Farley. Tiež uviedol, že automobilka podcenila rýchlosť uvádzania populárnych crossoverov a SUV zo strany konkurencie. Bohužiaľ, stále nevieme, ktorých európskych modelov sa „čistka“ dotkne.

Podľa predošlých informácií by však Mondeo malo ostať v ponuke, podobne ako štandardné verzie Focusu. Napokon, ten je horúcou novinkou a jedným z možných liekov na odchod z červených čísiel. Skončiť by nemala ani Fiesta. Typovať tak môžeme koniec C-Maxu, S-Maxu a Galaxy. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ford
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
9. 7. 2018zlacnenie1.257 €zlacnenie1.397 €
2. 7. 2018zlacnenie1.274 €zdraženie1.414 €
25. 6. 20181.275 €zlacnenie1.396 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk