Autosalóny sú mŕtve! Tvrdí šéf najväčšej automobilky

Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, si nedáva servítku pred ústa. Súčasné automobilové prehliadky vidí ako nezmyselnú tradíciu z minulosti. Nedáva im šancu.

06.08.2018 18:00
debata
Herbert Diess si myslí, že tradičné svetové... Foto: Volkswagen
Herbert Diess Herbert Diess si myslí, že tradičné svetové autosalóny začnú už čoskoro zívať prázdnotou. A aj preto čosi urobil. Zrušil účasť značky Volkswagen na nadchádzajúcej prehliadke v Paríži. Donedávna čosi nemysliteľné.

Nie je žiadnou novinkou, že výstavy áut strácajú na popularite a tým aj vystavovateľov. Nejde pritom o dôsledok krízy z prelomu desaťročí. Teraz zasiahli do deja sociálne siete. Jednoducho marketing smeruje z autosalónov do virtuálneho priestoru. Prejavuje sa to už niekoľko rokov. Vlani vo Frankfurte chýbalo deväť významných automobiliek, na jar v Ženeve absentoval Opel, Chevrolet, DS a Cadillac. Na jeseň v Paríži to však bude ešte horšie. Svoju účasť na výstave pod Eiffelovou vežou zrušil Fiat, Ford, Opel, Infiniti, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Subaru a dokonca aj Volkswagen.

Úpadok sa nevyhne ani Detroitu. Už dnes je jasné, že v halách Cobo Centra bude chýbať veľká nemecká trojka – BMW, Mercedes-Benz a Audi. A pridali sa aj značky Jaguar, Mazda, Volvo a Porsche. Usporiadatelia sa preto rozhodli ročník 2020 presunúť z januárového na júnový termín. Nie je to isté, ale pomôcť má letné počasie a tradičné preteky IndyCar. Ohrozená je aj budúcoročná Ženeva, kde nepríde Volvo. Jednoducho, trend je jasný a nezastaviteľný. Servítku pred ústa si nedávajú už ani „veľké hlavy“ automobilového priemyslu. Napríklad šéf koncernu VW Group Herbert Diess.

A to už niečo znamená, keďže nemecký výrobca útočí na čelné pozície najväčších producentov áut planéty. „Autosalóny sú mŕtve. Sú produktom šesťdesiatych rokov a dnes už nie sú relevantné. Neprinášajú to, čo chceme, a ani to, čo chcú zákazníci,“ povedal bez okolkov. A dodal, že časy, keď sa automobilky spoliehali na tradíciu, sú dávno preč. Diess vidí budúcnosť skôr v tematických podujatiach, napríklad na Festivale rýchlosti v Goodwoode či na veľtrhoch spotrebnej elektroniky, akou je napríklad CES v Las Vegas. „Ľudia potrebujú viac interakcie s produktom,“ myslí si.

Koniec automobilových výstav sa tak nezadržateľne blíži. Uvidíme, ktoré prežijú a ktoré nie. Najviac šancí má pravdepodobne Čína. Tamojšie prehliadky v Šanghaji a Pekingu sa na nezáujem návštevníkov sťažovať naozaj nemôžu. A tým sa riadia aj producenti áut. Chýbať v Číne by bolo preto strategickou chybou. V Európe a v USA je však situácia odlišná. Hriešne drahé výstavné plochy autosalónov začnú zívať prázdnotou. Ušetrené peniaze investujú výrobcovia radšej do reklamy a na interakciu s vlastnými zákazníkmi.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón #Herbert Diess
Články podľa značiek