Ako je to funguje, ak systém nepoužíva žiadnu kameru, ktorá by „nachytala“ vodiča s telefónom v ruke? Jednoducho. Systém monitoruje rádiový a bluetooth signál. Ak sa z idúceho vozidla šíri ten prvý, je jasné, že z auta ktosi telefonuje a svoj telefón nemá pripojený k hands-free súprave alebo k infotainmentu na palube. V takomto prípade zariadenie upozorní vodiča na to, že porušuje zákon, rozsvietením tabule na stĺpe, podobne, ako keď vás radar informuje o vašej aktuálnej rýchlosti.
Zatiaľ však môžu byť britskí vodiči pokojní. Žiadnu pokutu nedostanú. Systém totiž nie je schopný zaznamenať poznávaciu značku vozidla. To síce nie je žiadny technický problém, stálo by to len pár ďalších eur, ale súvisí s iným problémom zariadenia. Súčasný „radar na mobily“ nevie identifikovať, kto vlastne v aute telefonuje, či ide o vodiča, alebo niektorého zo spolujazdcov, ktorí môžu používať telefón bez obmedzení.
Je tiež „bezzubý“ v prípade, ak za volantom vodič využije niektorú z dátových aplikácií na telefonovanie, napríklad Viber alebo Messenger. Napriek tomu nový systém neveští pre vodičov nič dobré. Westcotec už rokuje so strážcami zákona na Novom Zélande, v Argentíne aj v Slovinsku. Všetky tieto krajiny majú o novú technológiu záujem a ďalšie iste pribudnú. Nová verzia by už navyše mohla zvládnuť pomocou kamery identifikovať vodiča, z čoho by logicky vyplývali reštrikcie. A tie vraj nie sú ďaleko.