To, že Mercedes-Benz G63 AMG je pekelne rýchly off-road, asi nikoho neprekvapí. Jeho monštruózny 12-valec dopovaný dvojicou turbodúchadiel dáva zo šiestich litrov úžasných 463 kW. Takže na stovku šprintuje tento 2,8 tony vážiaci kolos za 5,2 sekundy, pričom sa ručička jeho rýchlomeru zastaví až pri údaji 230 km/h. Za volantom to teda musí byť poriadna zábava. Lenže iba v prípade, ak hovoríme o jazde vpred. Zo Stuttgartu totiž prichádzajú správy, že „nadupaná“ trieda G od AMG je príliš rýchla aj pri cúvaní. Dokonca tak, že vyrobené exempláre minulej generácie, musia späť do servisov.
Automobilka zistila, že sa v nich môže nachádzať nesprávny softvér pre obmedzenie rýchlosti cúvania. Čo to znamená? Že pri prekročení rýchlosti 25 km/h so zaradenou spiatočkou sa vozidlo môže stať nestabilným a posádke hrozí nebezpečenstvo. Ľahko si predstaviť, že pod týmto konštatovaním sa ukrýva riziko prevrhnutia. Stabilizačný systém je totiž pri jazde vzad neúčinný a ťažisko géčka príliš vysoko. Preto automobilka povolá do servisov všetky postihnuté vozidlá a aktualizuje ich softvér, ktorý rýchlosť cúvania obmedzí tak, aby bola bezpečná.
Triedu G pritom v poslednom čase trápilo viacero technických problémov. Modely vyrobené v roku 2016 mali napríklad problém so spojením vnútornej kľučky dverí a zámkom, takže vás mohli „uväzniť“ v aute. Exempláre, ktoré zišli z výrobných liniek v rokoch 2012 až 2017 zas trpeli nadmerným opotrebovaním kĺbov riadenia a vozidlá vyrobené v rokoch 2015 až 2017 mali problém so softvérom stabilizácie. Majitelia nových „géčok“ 63 AMG (430 kW), vybavených menším 4-litrovým osemvalcom môžu byť bez obáv. Novinka, ktorá dorazila na trh len v tomto roku, je zatiaľ príliš mladá na to, aby sa na nej prejavili detské choroby.