Porsche Taycan: Šelma na batérie odhaľuje viac

Prvý elektromobil Porsche bude už čoskoro realitou. A chce byť lepší ako Tesla S. Nasvedčujú tomu aj prvé oficiálne informácie o novom Taycane. Stovku má pokoriť za menej než 3,5 sekundy. A to niekoľkokrát za sebou.

09.08.2018 18:00
debata
Prvé elektrické Porsche ponesie názov Taycan a... Foto: Porsche
Porsche Mission E - Nurburgring 2017 Prvé elektrické Porsche ponesie názov Taycan a Teslu S má zatieniť vo všetkých smeroch. Dva elektromotory dodajú výkon viac ako 440 kW.

Premiéra prvého čisto elektrického Porsche sa blíži. Napokon koncept Mission E bol predstavený už v roku 2015 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom a jeho praktickejšia verzia Cross Turismo pred pár mesiacmi v Ženeve. Práce sú teda v plnom prúde, vrátane náročných testov na referenčnom okruhu Nürburgring. Výsledok by sme mohli vidieť už v septembri v Paríži a tak automobilka zo Zuffenhausenu priťahuje pozornosť prvými oficiálnymi informáciami.

A zdá sa, že parametre nového Taycanu nebudú príliš vzdialené predošlým štúdiám. Taycan dostane do vienka 80 V elektrickú sústavu a dva elektromotory s permanentným magnetom, ktoré ponúknu viac ako 440 kW výkonu. Vďaka nim má toto 5-dverové elektrické kupé šprintovať na stovku za menej ako 3,5 sekundy a na dvojnásobnú rýchlosť za necelých 12 sekúnd. Porsche pritom zdôrazňuje, že na rozdiel od Tesly S bude Taycan schopný absolvovať niekoľko zrýchlení za sebou bez akejkoľvek straty výkonu.

Na stovku má Taycan šprintovať za menej ako 3,5... Foto: Porsche
Porsche Mission E - Nurburgring 2017 Na stovku má Taycan šprintovať za menej ako 3,5 sekundy a na dvojnásobnú rýchlosť za necelých 12 sekúnd.

Je totiž známe, že Tesla S má pri opakovaných akceleráciách problém s prehrievaním akumulátorov a tak sa prepne do núdzového režimu. Aj preto spomínané testy na Nürburgringu. Na jedno nabitie má Taycan normovaný dojazd 500 km. Nabíjanie na 100 km jazdy by pritom nemalo zabrať viac ako štyri minúty, to v prípade použitia rýchlonabíjacej stanice. Taycan nebude pritom jediným elektrickým Porsche. Automobilka totiž zdvojnásobila svoje investície do alternatívnych pohonov. Do roku 2022 vloží do ekologickej divízie až šesť miliárd eur.

Z toho 500 miliónov pripadne na ďalšie deriváty Taycanu, jedna miliarda na elektrifikáciu súčasných modelov, 700 miliónov na infraštruktúru, ďalšie stovky miliónov na rozšírenie výrobných kapacít a zvyšok na celkom nové produkty s alternatívnym pohonom. Dočkáme sa tak celej elektrickej palety Porsche, pričom Taycan bude jej vlajkovou loďou. Je sa na čo tešiť, jedno kolo na Nürburgringu vraj Taycan zvláda pod osem minút, čo je o dve minúty lepší čas v porovnaní s Teslou S.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Mission E #Porsche Taycan
Články podľa značiek