Octavia je boleslavským bestsellerom. A platilo to aj minulý rok, keď si na konto pripísala 227 213 európskych registrácií, čo je najviac od jej uvedenia na trh v roku 1997. Takže vývoju štvrtej generácie venuje Škoda extrémnu pozornosť. Výsledok síce uvidíme až o rok a pol, čo je neskôr, ako bolo v pláne, no o to väčšie zmeny podstúpi. A hoci zatiaľ nemáme veľa oficiálnych informácií, paleta motorov je takmer jasná.
Základom Octavie bude totiž inovovaná platforma MQB, zhodná s Golfom ôsmej generácie. Tá umožňuje využiť nielen mild-hybridnú sústavu s reverzibilným alternátorom a 48 V elektrickým okruhom, ale aj plug-in hybridnú technológiu. K prednej náprave by mala posielať kombináciou 4-valca 1,5 TSI a elektromotora výsledných 185 kW a 590 Nm krútiaceho momentu. Špekuluje sa aj o plug-in hybride spaľujúcom zemný plyn (CNG). Napokon Škoda nám to už ukázala na nedávnom koncepte Vision X v Ženeve.
Samozrejmosťou budú klasické benzínové a vznetové verzie s motormi 1,0 TSI (70, 85 kW), 1,5 TSI (110 kW), 1,6 TDI (70, 90 kW) a 2,0 TDI (120, 140 kW) v kombinácii s manuálnymi a so 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami. Na vrchol sa má postaviť ostré RS, najvýkonnejšie v celej histórii Octavie. Dvojlitrový 4-valec TSI má totiž disponovať výkonom až 215 kW, čo je viac, ako ponúka súčasné RS 245 (180 kW). Ešte predtým nás však Škoda zaplaví množstvom noviniek.
Na jeseň v Paríži uvidíme Kodiaq RS, Karoq Scout a Karoq Sportline. Budúci rok bude patriť nástupcovi Škody Rapid s názvom Škoda Spaceback, ale aj inovovanému Superbu a malému crossoveru zo štúdie Vision X. V závere roka dorazí čisto elektrické Citigo. Rok 2020 bude zas v znamení novej Octavie a čisto elektrického SUV odvodeného z konceptu Vision E.