Škoda sa komfortne vezie na vlne popularity SUV. Naskočila na ňu v roku 2009 modelom Yeti, ktorý vydržal na výrobných linkách až do vlaňajšieho roku. Za ten čas z neho vzniklo 684 513 kusov aj pod názvami Skopak pre Pakistan či Trekka pre Nový Zéland. Takže je zatiaľ s bezpečným náskokom najúspešnejším SUV značky, hoci predvlani dostalo väčšieho súrodenca Škodu Kodiaq a vlani Karoq. Obom sa darí excelentne. Karoq má na konte za necelý rok produkcie 87 800 a Kodiaq za dva roky 215 600 zákazníkov.
A teraz v Mladej Boleslavi oslavujú. Z montážnych liniek totiž zišiel zelený Karoq 1,5 TSI, ktorý je milióntym SUV značky. Objednal si ho manželský pár v Španielsku, ktorý ocenil najmä univerzálnosť a cenu. To však nie je zďaleka koniec ťaženia Škody v triede SUV a crossoverov. Pre Čínu má pripravený lacný Kamiq a navyše Kodiaq GT, ktorý je športovým derivátom veľkého SUV s nižšie položenou strechou. Ich osud v Európe ale nie je istý z dôvodu nedostatočných výrobných kapacít Škody v jej domácich závodoch.
„V súčasnosti prijímame opatrenia, aby sme v budúcnosti dokázali uspokojiť rastúci dopyt po vozidlách tohto segmentu. Dotkne sa to najmä závodu v Kvasinách, ktorý bude naším SUV centrom,“ povedal člen predstavenstva Škody za oblasť výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. Okrem toho Škoda zvažuje výrobu v nemeckých závodoch koncernu VW, ktoré nie sú plne vyťažené. V pláne je totiž ešte menšie SUV na báze konceptu Vision X a tiež elektrický crossover odvodený zo štúdie Vision E.