Aurus Senat: Putinova limuzína už aj v ‘ľudovej‘ verzii. Cenou si trúfa na Nemcov!

Po predstavení novej vlajkovej lode kremeľskej garáže predstavuje novovytvorená značka Aurus limuzínu Senat vo verzii, dostupnej pre bežných zákazníkov. Pôsobí naozaj honosne. A najavo to dáva aj trúfalou cenou. Rusi sa však nezáujmu neobávajú.

24.08.2018 18:00
debata (26)
Aj napriek konzervatívnosti, ktorá je vo vyššej... Foto: Aurus
Aurus Senat Aj napriek konzervatívnosti, ktorá je vo vyššej triede očakávaná, pôsobí Aurus zastaralo a príliš pripomína staršie modely Rolls-Royce. Bohatým Rusom to ale možno vadiť nebude.

Projekt Kortež, na ktorom od roku 2012 spolupracovalo Ruské štátne výskumné centrum (NAMI) s firmami ako Porsche Engineering, Bosch alebo Ruskaja Koža, má už za sebou premiéru štátnickej limuzíny Senat. Ako inak, prebehla počas májovej inaugurácie ruského prezidenta Vladimíra Putina. Svet teda videl vlajkovú loď kremeľskej garáže v plnej paráde. Vyvíjať však jediný model pre hlavu štátu by bolo nerentabilné. A tak príde Senat okrem ťažkotonážnej pancierovanej verzie s dĺžkou 6 625 mm a hmotnosťou 6,5 tony aj v predvedení, bežne dostupnom na ruskom trhu. Predstaví sa ešte tento mesiac na autosalóne v Moskve.

Na ruské pomery pôsobí interiér naozaj veľmi... Foto: Aurus
Aurus Senat Na ruské pomery pôsobí interiér naozaj veľmi reprezentatívne a moderne. Nechýbajú displeje ani luxusné kožené sedadlá.

Prvé fotografie prezrádzajú, že konzervatívny dizajn bude veľmi príbuzný Putinovej limuzíne, samozrejme, v podstatne menšom formáte, čo umožňuje modulárna platforma EMP. Na nej vznikne neskôr aj prémiové MPV a SUV. Zhodná má byť aj technika. Takže pod kapotou bude pracovať mohutný 4,4-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, vyvíjaný s Porsche, naladený na 440 kW a 880 Nm krútiaceho momentu, ktorému má asistovať elektromotor, moderná 9-stupňová automatická prevodovka a pohon oboch náprav. Vylúčené nie sú ani slabšie verzie a navyše vrcholový 12-valec s objemom nad šesť litrov.

Civilná verzia Aurusu Senat využije rovnaký... Foto: Aurus
Aurus Senat Civilná verzia Aurusu Senat využije rovnaký pohon ako tá v Putinovej limuzíne. Jej preplňovaný 8-valec s elektromotorom bude posielať k obom nápravám 440 kW a 880 Nm krútiaceho momentu.

V interiéri panuje vskutku prémiový duch. Vládnu mu prírodné materiály, ako koža či drevo. Na ruské pomery prekvapuje Senat aj moderným infotainmentom. Napríklad virtuálnym prístrojovým panelom či veľkým multimediálnym displejom. Očakávať môžeme aj výkonnú aparatúru a štvorzónovú klimatizáciu. Vzhľadom na výkon a luxus na palube nie je suma približne 130 000 eur prehnaná. Chýba však tradícia a imidž značky. Za tieto peniaze si totiž môžete bez problémov zadovážiť zavedených hráčov. Napríklad Mercedes-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8 či ľubovoľný Jaguar alebo Volvo.

Nová ruská značka sa však nezáujmu rozhodne neobáva. Bohatých Rusov s národnou hrdosťou je dosť. Verzia pre Putina jej navyše dodáva punc vážnosti. Dodávky domácim zákazníkom začnú v prvom štvrťroku 2019 a od roku 2020 má Aurus zamieriť do zahraničia. Teda, ak oň bude záujem. Postará sa o to špeciálne založená obchodná spoločnosť. Ešte tento rok má vzniknúť 70 exemplárov. Ten budúci narastie produkcia na 200 a o dva roky na 300 kusov ročne. Výrobu zabezpečí spoločnosť Sollers, ktorá je vlastníkom ruskej firmy UAZ.
Aurus Senat
Aurus Senat
+4Aurus Senat

© Autorské práva vyhradené

26 debata chyba
Viac na túto tému: #Kortež #Aurus #Aurus Senat #Kortege
Články podľa značiek