Mercedes-Benz GLE, ktorý prišiel na svet v roku 1997 ešte pod názvom ML, je v súčasnej tretej generácii na linkách už siedmy rok. Napriek vlaňajšej modernizácii a zmene názvu preto neprekvapí, že v Stuttgarte už finišujú s vývojom nástupcu. Predstaviť by sa mal na autosalóne v Paríži, čo však automobilka oficiálne zatiaľ nepotvrdila. Zato poslala do sveta prvé skice interiéru. Tie naznačujú, že štvrtá generácia s kódovým označením V167 sa inšpiruje novšími modelmi značky, najmä triedou A, čo znamená, že z palubnej dosky definitívne zmiznú analógové prístroje.
Nahradia ich dva navzájom prepojené 12,3-palcové displeje v úlohe virtuálneho kokpitu a multimediálneho rozhrania MBUX s umelou inteligenciou. Umiestnené budú inak ako v triede A či novom „éčku“. Mercedes-Benz ich zapracuje do oválneho panelu spolu s prieduchmi ventilácie. Prekvapením však je, že mriežka po pravej ruke vodiča bude falošná. Klimatizácia sa bude totiž v strednej časti palubnej dosky spoliehať na tri obdĺžnikové otvory. To je rozdiel v porovnaní s ostatnými modelmi, ktoré používajú kruhové prieduchy s turbínovým dizajnom.
Okrem toho automobilka zo Stuttgartu prezradila, že novinka sa do dĺžky natiahne o 80 mm na konečných 4 930 mm. Pomôže to najmä cestujúcim v treťom rade sedadiel. Napriek tomu sa však úplne nová platforma MAH (Mercedes High Architecture) postará a medzigeneračnú redukciu hmotnosti až o 150 kg. Technologickou vychytávkou bude najmä aktívny podvozok MBC (Magic Body Control), ktorý vďaka kamerám skenujúcim povrch vozovky pred vozidlom reaguje proaktívne, teda v predstihu. Dostaviť by sa mal doslova efekt „lietajúceho koberca“.
Pod kapotou by mali pracovať nové radové 6-valce. Benzínovú verziu GLE 450 s výkonom 270 kW doplnia dva diesely s výkonmi 210 a 250 kW. Flotilové emisie bude krotiť plug-in hybrid. Neskôr sa predstaví aj ostrá verzia od AMG. Stuttgart tvrdí, že novinka bude podstatne agilnejšia nielen na ceste, ale aj v teréne, čím chce pravdepodobne dohnať off-radový náskok Range Roverov. Do predaja sa nové GLE dostane v prvej polovici roka 2019. Nasledovať bude aj športový derivát GLE Coupé. Výrobu opäť zabezpečí americký závod Tuscaloosa v Alabame.