Škoda Octavia 2020: Takto by mohla vyzerať. Najprv príde kombi

Škoda Octavia štvrtej generácie sa síce predstaví až začiatkom roka 2020, no boleslavský bestseller už dnes nedá spávať nezávislým ilustrátorom. Táto podoba by nemusela byť realite príliš vzdialená.

06.09.2018 16:00
debata (1)
Nezávislý ilustrátor sa pri tvorbe možnej... Foto: Avarvarii
Škoda Octavia - 2020 ilustrácia Avarvarii Nezávislý ilustrátor sa pri tvorbe možnej podoby novej Octavie inšpiroval konceptom Vision X. Najmä prednou maskou, kapotou a bočnými prelismi. Predné svetlá už nebudú delené.

Octavia štvrtej generácie mala byť skutočnosťou už tento rok. Obrovské náklady spojené so zahladením kauzy Dieselgate však donútili koncern VW predĺžiť životný cyklus svojich modelov. Boleslavský bestseller nevynímajúc. Nástupca tak príde najskôr koncom budúceho roka a na trh v roku 2020, teda osem rokov po premiére súčasnej Octavie. Na nezáujem sa však zatiaľ sťažovať nemôže. Vlani dosiahla európsky predajný rekord 227 213 regis­trácií, to je najviac od príchodu v roku 1997. Aj tento rok sa stále zmestí do desiatky napredávanejších modelov Európy.

Samozrejme, vývojové práce sú v plnom prúde už teraz. Testovacie prototypy brázdia európske cesty buď ako muly so starou karosériou, ale aj ako maskované predsériové prototypy. Odpovedať však na otázku, ako bude novinka vyzerať, je zatiaľ ťažké. Pokúsil sa o to nezávislý dizajnér Avarvarii. Ten vychádzal zo súčasného dizajnového smerovania Škody na základe mladších modelov či štúdií a tiež na základe snímok testovacích exemplárov. Preto by jeho predstava nemusela byť veľmi vzdialená budúcej realite. Isté je, že Octavia príde o kontroverzné delené predné svetlá.

Viac sklopený zadný stĺpik dodá celkovému... Foto: Avarvarii
Škoda Octavia - 2020 ilustrácia Avarvarii Viac sklopený zadný stĺpik dodá celkovému profilu dynamiku. Logo Škody nahradí nápis. To je už takmer isté. Zadné svetlá

Kým však napríklad francúzsky L'Automobile si myslí, že po nich ostane aspoň „svetelná“ stopa, Avarvarii navrhol jednoduchší dizajn. Odkaz na sklársku výrobu však ostane. Maska má byť robustnejšia. Tak trochu pripomína riešenie na štúdii Vision X. Podobne je to s prednou kapotou, zasahujúcou hlboko do blatníkov. Strecha je umiestnená o čosi nižšie. Prospieva aj bočný prelis v oblasti prahov odvodený opäť z Vision X. Zadná časť evokuje riešením svetiel nové SUV Karoq. Sklopený zadný stĺpik dodáva celkovému profilu viac dynamiky. A nechýba ani nápis Škoda na zadnom veku, ktorý nahradzuje tradičné logo – prvok, ktorý sa má naozaj objaviť na nových škodovkách.

Novinka bude postavená na inovovanej platforme MQB, ktorá umožní zväčšenie rázvoru o 50 mm zo súčasných 2 686 na 2 741 mm. Väčší formát ju teda priblíži viac k Superbu a zároveň vytvorí priestor pre nástupcu Rapidu, presnejšie Škodu Spaceback, ktorá bude stáť naďalej medzi Fabiou a Octaviou. Posádka môže zároveň počítať s väčším interiérom aj batožinovým priestorom, ktorý má v prípade kombi narásť o ďalších 20 litrov na konečných 630. Pod kapotou sa objavia nové motory. Nielen 3-valec 1,0 TSI a 4-valce 1,5 TSI a 2,0 TSI pre RS či nový diesel 2,0 TDI, ale aj mild-hybridná a dokonca plug-in hybridná sústava.

Ako prvé sa v modelovom rade predstaví kombi. Liftback príde o pár mesiacov neskôr. S hatchbackom sa neráta. Jeho pozíciu zastúpi práve spomínaný Spaceback s rázvorom predĺženým na 2 700 mm. Takže Octavia bude mať aj naďalej dve karosárske varianty.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda Octavia
Články podľa značiek