Neznamená to, že by pripravovaná novinka zvládla v teréne menej ako 41 rokov starý originál, veď technika neuveriteľne pokročila, ale zarytým vyznávačom klasiky to nevyhovoríte. A navyše tu bude problém s cenou. Nová Niva bude určite drahšia. Lenže zatiaľ nie je situácia so striedaním stráží až taká horúca. Kým dorazí koncept na výrobné linky, ubehne ešte niekoľko rokov. Štart je plánovaný na rok 2022. Takže stará dobrá Niva sa len tak „nevyparí“. Vydrží minimálne ešte štyri roky. To už bude v polovici piatej dekády. A ani to nemusí byť jej úplný koniec.
Podľa viceprezidenta Renaultu pre euroázijský trh Nicolasa Maureho, ktorý ešte donedávna zastával funkciu šéfa Lady, AvtoVaz plánuje vyrábať starú ladu 4×4 paralelne popri tej novej. Je to ikona a navyše sa jej stále darí. „Niva je aktuálne so 17 824 registráciami za prvých šesť mesiacov tohto roka 14. najpredávanejším modelom na ruskom trhu a svojich priaznivcov má aj za hranicami. Takže je možné, že ruská legenda sa dožije päťdesiatky a že ju dokonca modernizujú. Na trhu by sa nemali tieto autá vzhľadom na rozdielnu koncepciu a cenu kanibalizovať. Lada by tak pritiahla nových zákazníkov bez toho, aby stratila tých starých.