
Celkom otvorene o tom hovoril nový šéf molsheimskej značky Stephan Winkelmann, ktorý prišiel do Bugatti z Lamborghini len v januári tohto roka. „Skôr či neskôr legislatíva všetkých prinúti k radikálnym krokom. Nový 16-valec nebude, tento je posledný svojho druhu“. To veru nie je dobrá správa, ale svet sa mení a s ním aj Bugatti. „Vieme, že je to dokonalý motor, chceli by sme ho naďalej zlepšovať, ale ak chcete byť na vrchole, musíte vystihnúť správny moment pre zmenu,“ dodal Winkelmann.
A aká bude tá zmena? Cestu vidí Bugatti v menšom motore a elektrifikácii. „Ak hmotnosť batérií radikálne klesne a vďaka nim budeme môcť znížiť emisie na prijateľnú úroveň, potom je hybridizácia správnym smerom. Musí to byť ale akceptovateľné aj pre našich zákazníkov.“ Zas také horúce to ale zatiaľ nie je. Chiron je stále novinkou a nástupca príde najskôr v roku 2022. Dovtedy Bugatti privedie na svet ďalšie deriváty, podobne ako nové Divo. Šušká sa, že ich výkon by mohol narásť až na 1 700 koní. Rezervy na to súčasný 16-valec ešte má.