Ford Mustang sa stal v priebehu päťdesiatich rokoch skutočnou legendou. A hoci mal aj slabšie chvíle, dnes je vo skvelej kondícií. Kým niektoré modely Fordu budú musieť ísť v rámci veľkej revízie už zakrátko z kola von, Mustangu sa to rozhodne netýka. Stále patrí k najpredávanejším športovým autám planéty. Aj preto je Ford pri jeho inováciách vždy opatrný a stavia na overenej receptúre.
Ostatná generácia si však trúfla ísť trochu ďalej. Objavil sa v nej v úplnom rozpore s tradíciou preplňovaný 4-valec 2,0 EcoBoost či nezávislé zavesenie zadných kolies. Ešte väčší zvrat má však priniesť tá ďalšia, plánovaná na rok 2021. Podľa informácií Automotive News zvažuje Ford po prvý raz v histórii pohon oboch náprav. Umožní to nová modulárna platforma, ktorá sa stane základom budúcich modelov koncernu Fordov vrátane SUV Ford Explorer či Lincoln Aviator.
Pozdĺžne uložený motor a prioritný pohon zadných kolies však Mustangu ostane. K tomuto kroku Ford určite podnietil nielen rastúci výkon motorov ale aj konkurenčný Dodge Challenger, ktorý má v ponuke štvorkolku už od minulého roka. Okrem čisto benzínových verzií vrátane veľkoobjemového atmosférického 8-valca sa má navyše objaviť aj úsporný hybrid, čo je opäť novinka v histórii Mustangu.