Vodíkový pohon pre nákladnú dopravu je zatiaľ v plienkach. Toyota už síce predstavila svoj Project Portal, čo je upravený Kenworth T660 s technológiou vodíkovej Toyoty Mirai a americká Nikola zas ťahač One, ale na rozšírenie si budeme musieť počkať. Ak však mnohí očakávali, že k prelomu príde za Atlantikom, najmä v Kalifornii, odkiaľ pochádzajú oba spomínané projekty, tak teraz sa zdá, že úlohu pioniera prevezme Švajčiarsko. Hyundai a švajčiarska spoločnosť H2 Energy totiž podpísali dohodu o výrobe a prevádzke vodíkových nákladných vozidiel. A nebude ich málo.
V pláne je flotila rovnej tisícky ťažkých úžitkových vozidiel poháňaných palivovými článkami, ktoré sa majú dostať na cesty v najbližších piatich rokoch. O tie sa postará kórejský Hyundai, ktorý má s vodíkom bohaté skúsenosti, i keď zatiaľ nie na poli nákladnej dopravy. Spomeňme aspoň Tuscon Fuel Cell z roku 2013 a najmä nový vodíkový crossover Nexo, predstavený tento rok. Rovnakú technológiu je možné uplatniť aj pri kamiónoch. Aj sa tak stane. Hyundai využije články s celkovým výkonom 190 kW. O dojazd do vzdialenosti 400 km na jedno tankovanie sa postarajú veľké nádrže na vodík, umiestnené medzi nápravami či za kabínou.
Švajčiari zas zabezpečia infraštruktúru. Spoločnosť H2 Energy sa totiž venuje výrobe vodíka z obnoviteľných zdrojov a jeho distribúcii. Zastúpenie má aj v Rakúsku, Nemecku a Nórsku. To predpokladá výstavbu dostatočného počtu čerpacích staníc na vodík. Prvými zákazníkmi by mali byť členovia združenia Swiss H2 Association, ktoré združuje prevádzkovateľov čerpacích staníc, maloobchodné reťazce a ďalšie spoločnosti podnikajúce v ekologických riešeniach pre logistiku a distribúciu tovarov. Prvé vodíkové kamióny Hyundai by mali byť dodané v roku 2019, celá flotila do konca roku 2024.