V roku 2002 reinkarnoval koncern Daimler značku Maybach, keď prišiel na trh s luxusnými modelmi 57 a 62, ktoré mali byť priamym útokom na aktivity BMW, ktoré kúpilo Rolls-Royce, a tiež na aktivity koncernu VW, pod krídla ktorého sa dostal Bentley. Po počiatočnom boome predajov však záujem o Maybachy postupne klesal, až sa Daimler v roku 2012 rozhodol pre ukončenie produkcie oboch luxusných limuzín. Za celú dekádu predal len skromných 3 000 exemplárov. Projekt bol fiaskom. Značku však celkom nepochoval. V roku 2014 zvolil novú stratégiu.
Logo Maybachu sa objavilo na luxusných derivátoch novej generácie Mercedesu-Benz triedy S, a to po boku trojcípej hviezdy. A vyšlo to. Maybachy sú dnes v plnej sile. Každé desiate „esko“ je Maybachom a automobilka ponúka okrem limuzín aj kabriolet S 650. Pod značkou Mercedes-Maybach sa dokonca v roku 2017 objavila 99-kusová séria off-roadu G 650 Landaulet. Chystá sa tiež elektrické SUV. To nemohlo ostať bez reakcie v Ingolstadte. Audi preto vážne uvažuje o vlastnom „Maybachu“. A to prostredníctvom značky Horch, ktorá patrila od roku 1932 spolu s Audi, DKW a Wandererom do koncernu Auto Union.
Práve Horch sídliaci v saskom Cvikove bol výrobcom prémiových limuzín. Najslávnejšie časy zažil v medzivojnovom období. Posledný luxusný 6-valcový model P240 zišiel z liniek ešte po druhej svetovej vojne. Potom sa však kapitola Horchu spolu so vznikom východného Nemecka uzavrela a v jeho sídle začali vznikať neslávne Trabanty. Do troch rokov by však malo byť všetko inak. Hoci Audi nad reinkarnáciou Horchu uvažovalo už dávnejšie, až teraz prišiel jeho čas. Víziou je pod logom Horchu vyrábať luxusné deriváty Audi A8. Tie nebudú útočiť proti koncernovému Bentleyu, ten ostane v portfóliu koncernu VW stále na vrchole, ale práve proti Maybachom.
Nové Horchy by boli osadené 12-valcovým motorom, ktorý by im spolu s extrémne luxusným vybavením zaručil top pozíciu v modelovej hierarchii Audi. Bol by to tiež recept na úvahy mníchovského BMW, ktoré sa pohráva s myšlienkou vytvorenia novej vlajkovej lode BMW radu 9. Prvý Horch na báze inovovaného Audi A8 by sme mohli vidieť najskôr v roku 2021. A ak bude úspešný, v Ingolstadte sa nebránia rozšíreniu ponuky o ďalšie modely.