VW Neo: Elektrický ‘chrobák‘ prezrádza detaily. Lacný veru nebude

Už na budúci rok privedie Volkswagen na svet svoj prvý elektromobil novej generácie. Moderný hatchback I. D., postavený na elektrickej platforme MEB, príde na trh s troma kapacitami batérií. Podľa nich sa bude odvíjať dojazd na jedno nabitie aj cena.

01.10.2018 12:00
2
Nový elektrický Volkswagen NEO bude vychádzať z... Foto: Volkswagen
VW ID Concept - 2016 Nový elektrický Volkswagen NEO bude vychádzať z dva roky starej štúdie VW I. D. Základná kapacita akumulátorov má byť 48 kWh. Vďaka nim sľubuje automobilka dojazd do vzdialenosti 330 km.

Pod dvoch rokoch od predstavenia konceptu VW I. D. vrcholia prípravy sériovej produkcie prvého čisto elektrického Volkswagenu novej generácie. Moderný hatchbcak dostane názov Neo a využije revolučnú elektrickú platformu MEB, na ktorej by malo vzniknúť desať miliónov elektromobilov koncernu VW. Nakoľko bude finálna verzia pripomínať dva roky starú štúdiu, nie je ešte jasné, keďže premiéra je naplánovaná až na budúci rok. V každom prípade automobilka prezradila, že Neo je inšpirované štýlom produktov Apple, čo by mohlo znamenať v konzervatívnych vodách VW veľký posun.

Pripomeňme, že koncept mal dĺžku 4 100 mm, čo znamená, že bol o 155 mm kratší ako Golf, no rázvorom 2 750 mm konkuroval Passatu. Takže posádka by mohla mať k dispozícii mimoriadne priestranný interiér. O to sa starala aj veľkorysá šírka 1 800 a výška 1 530 mm. Štúdiu poháňal elektromotor s výkonom 125 kW umiestnený na zadnej náprave. Takže I. D. zrýchľovalo na stovku pod osem sekúnd a dosiahlo maximálnu rýchlosť 160 km/h. Možno predpokladať, že podobnými parametrami bude disponovať aj Neo. Kapacita akumulátorov však ostávala tajomstvom. Dozvedáme sa ju až teraz.

Batérie s troma verziami objemu budú umiestnené... Foto: Volkswagen
VW ID Concept - 2016 Batérie s troma verziami objemu budú umiestnené v podlahe modulárnej platformy MEB, pričom budú napájať elektromotor poháňajúci zadné kolesá. To je asi jediná paralela so slávnym „chrobákom“.

Neo ponúkne hneď tri verzie. Základná bude mať batérie, ktoré uskladnia 48 kWh elektrickej energie. Podľa prísnejšej normy WLTP by to mohlo znamenať dojazd 330 km. Drahšie verzie s väčším objemom akumulátorov však majú dojazd predĺžiť až do 600 km. Vrcholové Neo by tak mohlo „natankovať“ až 83 kWh energie, podobne ako nedávny koncept elektrického crossoveru I. D. Crozz, ktorý využije rovnakú modulárnu platformu MEB. Od kapacity sa bude odvíjať aj cena. Tá je síce stále tajomstvom, ale niektoré zdroje blízke nemeckej automobilke tvrdia, že štartovať by mala od 35 700 eur, čo je suma, ktorú zaplatíte napríklad za dobre vybavený VW Golf GTD.

Zdá sa teda, že sľuby Volkswagenu o tom, že jeho nové elektrické autá urobia z okrajového žánru bestsellery, nie sú tak úplne namieste. Hoci sa automobilka snažila urobiť všetko pre zníženie nákladov, cena batérií je stále enormne vysoká a elektromobily výrazne znevýhodňuje.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #VW I.D. #VW Neo
Články podľa značiek