Asi neprekvapí, že originálny projekt FitCar PPV vznikol v mekke bicyklov – Amsterdame. Stojí za ním holandská spoločnosť BPO a autor myšlienky Al Shawaf zo Saudskej Arábie. Myšlienka je jednoduchá – využiť čas za volantom športovaním. Preto dostalo experimentálne Audi A4 Avant generácie B8, vyrábanej v rokoch 2008 až 2015, namiesto bežných pedálov tie bicyklové. Samozrejme, nejde tu o ľudský pohon. Intenzita šliapania však ovplyvňuje otáčky motora 2,0 TFSI spojeného s automatickou prevodovkou.
Čím rýchlejšie šliapete na pedále, tým vyššia je rýchlosť, a naopak. Vodič si môže dokonca nastaviť odpor pedálov a tiež tri jazdné režimy podľa toho, či sa pohybuje v meste, alebo v obciach (Drive Slow), mimo nich (Drive Fast) alebo v kolóne (No Drive). V treťom režime vozidlo stojí, vodič však môže stále „trénovať“. Aby však nebolo experimentálne Audi úplne závislé od šliapania, je vybavené ručným ovládaním plynu a brzdy, ktoré používajú ľudia so zníženou alebo s nulovou pohyblivosťou dolných končatín.
Okrem toho má FitCar PPV upravený volant. Výrazne skosená spodná časť vytvára dostatok priestoru na kolesá aj v čase, keď vodič šliape na pedále. Al Shawaf verí, že počas jazdy môžu vodiči urobiť niečo pre svoje zdravie. Vynález má patentovaný a čaká na schválenie jeho použitia v bežnej premávke v Holandsku, ale aj v ďalších štátoch Európskej únie. Otázkou ostáva bezpečnosť. Najmä to, či by pedále nepredstavovali ohrozenie nôh pri havárii. A ako vidieť, upravenému volantu tiež chýba airbag.