FitCar PPV: ‘Bláznivé‘ Audi A4 má pedále z bicykla!

Holandský projekt šliapacieho Audi A4 chce urobiť z osobných áut „fitko“. Intenzita šliapania na pedále totiž ovplyvňuje rýchlosť auta. Čas, ktorý strávime pasívne za volantom, by sme tak mohli využiť na spaľovanie kalórií.

02.10.2018 19:00
debata
Upravené Audi A4 Avant s motorom 2,0 TFSI má... Foto: PBO
FitCar PPV - Audi A4 s pedálmi Upravené Audi A4 Avant s motorom 2,0 TFSI má namiesto klasických pedálov pedále z bicykla. Čím rýchlejšie na ne vodič šliape, tým vyššia je rýchlosť FitCaru.

Asi neprekvapí, že originálny projekt FitCar PPV vznikol v mekke bicyklov – Amsterdame. Stojí za ním holandská spoločnosť BPO a autor myšlienky Al Shawaf zo Saudskej Arábie. Myšlienka je jednoduchá – využiť čas za volantom športovaním. Preto dostalo experimentálne Audi A4 Avant generácie B8, vyrábanej v rokoch 2008 až 2015, namiesto bežných pedálov tie bicyklové. Samozrejme, nejde tu o ľudský pohon. Intenzita šliapania však ovplyvňuje otáčky motora 2,0 TFSI spojeného s automatickou prevodovkou.

Ak nechcete počas jazdy trénovať, môžete... Foto: PBO
FitCar PPV - Audi A4 s pedálmi Ak nechcete počas jazdy trénovať, môžete vozidlo ovládať ručným riadením, podobne ako ľudia so zníženou alebo s nulovou pohyblivosťou dolných končatín.

Čím rýchlejšie šliapete na pedále, tým vyššia je rýchlosť, a naopak. Vodič si môže dokonca nastaviť odpor pedálov a tiež tri jazdné režimy podľa toho, či sa pohybuje v meste, alebo v obciach (Drive Slow), mimo nich (Drive Fast) alebo v kolóne (No Drive). V treťom režime vozidlo stojí, vodič však môže stále „trénovať“. Aby však nebolo experimentálne Audi úplne závislé od šliapania, je vybavené ručným ovládaním plynu a brzdy, ktoré používajú ľudia so zníženou alebo s nulovou pohyblivosťou dolných končatín.

Okrem toho má FitCar PPV upravený volant. Výrazne skosená spodná časť vytvára dostatok priestoru na kolesá aj v čase, keď vodič šliape na pedále. Al Shawaf verí, že počas jazdy môžu vodiči urobiť niečo pre svoje zdravie. Vynález má patentovaný a čaká na schválenie jeho použitia v bežnej premávke v Holandsku, ale aj v ďalších štátoch Európskej únie. Otázkou ostáva bezpečnosť. Najmä to, či by pedále nepredstavovali ohrozenie nôh pri havárii. A ako vidieť, upravenému volantu tiež chýba airbag.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A4 #FitCar #FitCar PPV #PBO #Al Shawaf
Články podľa značiek