Ford F-Vision Future Truck: Aj modrý ovál chce elektrický ťahač. Ukázal ho v Hannoveri

Elektrický ťahač Tesla Semi, ktorý zamieri do výroby do roku 2020, podnietil aj ďalších výrobcov k vývoju bezemisných úžitkových vozidiel. Najnovšie pridal svoje želiezko do ohňa Ford. Jeho koncept F-Vision Future Truck je síce realite ešte vzdialený, ale rozhodne nie nereálny.

05.10.2018 19:00
debata (4)
Futuristická súprava Ford F-Vision by mala... Foto: Ford
Ford F-Vision Future Truck Futuristická súprava Ford F-Vision by mala znížiť náklady na prepravu aj vďaka brilantnej aerodynamike. Z tohto dôvodu má kompletne kapotovaný podvozok a kamery namiesto spätných zrkadiel.

Ford Truck predáva svoje úžitkové vozidlá v 25 krajinách sveta vrátane Európy, Ruska, Afriky aj Blízkeho východu. Do roku 2020 však plánuje veľkú expanziu. Chce totiž počet trhov zvýšiť až na dvojnásobok. Aj preto sa na výstave úžitkových áut IAA v Hannoveri „blysol“ vo veľkom štýle. Vystavil tu futuristický koncept ťahača F-Vision. Napriek tomu, že bližšie informácie ostávajú tajomstvom, je isté, že má čisto elektrický pohon, podobne ako Tesla Semi, a že počíta s autopilotom na úrovni SAE 4, čo znamená možnosť plne autonómnej prevádzky. Vodič by tak mohol počas jazdy relaxovať alebo dokonca spať.

Pohon zabezpečia elektromotory napájané z... Foto: Ford
Ford F-Vision Future Truck Pohon zabezpečia elektromotory napájané z li-ion akumulátorov. Bližšie technické informácie však Ford zatiaľ neposkytol.

Projekt je navrhnutý ako celá súprava, teda aj s návesom, čo umožnilo maximálnu aerodynamickú optimalizáciu. Prúdenie vzduchu uľahčuje zaoblený tvar kabíny, minimálna medzera medzi ťahačom a návesom, kompletne zakrytý podvozok a kamery namiesto veľkých spätných zrkadiel. Dizajn bol vraj inšpirovaný prilbou Ironmana. Svetlá využívajú výlučne LED technológiu, čo platí aj o svietiacom nápise Ford. Čelné okno môže meniť intenzitu sfarbenia podľa intenzity vonkajšieho svetla. Počas odpočinku či spánku zas zabezpečí vodičovi dokonalú intimitu. Netradičným prvkom sú jediné dvere umiestnené za pravým kolesom.

Inak sa do kabíny nastúpiť nedá. Môže však byť potom využitá účelnejšie. Bohužiaľ, interiér ostáva tajomstvom. Aká bude budúcnosť konceptu F-Vision, automobilka tiež neprezradila. V každom prípade sa s elektrickými kamiónmi budeme v budúcnosti stretávať častejšie. Autonómne riadenie by malo navyše prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti prepravy. Vďaka výmene informácií medzi vozidlami by sa tak aj pri súčasnej kapacite infraštruktúry mohol zvýšiť objem prepraveného tovaru. Pikantné je, že celý projekt vznikol v tureckej divízii Ford Otosan.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Ford #kamión #Ford F-Vision #truck
Články podľa značiek