Nabíjanie elektromobilov trvá podstatne dlhšie ako tankovanie áut s konvenčným pohonom. To ich v súboji diskvalifikuje. Tento čas sa síce s príchodom novej generácie batérií a modernejších nabíjačiek s výkonom až 150 kW výrazne skrátil, ale stále nie dostatočne. Nové SUV Audi e-tron zvládne na takejto nabíjačke dobiť li-ion akumulátory na 80 % kapacity za pol hodiny. Ingolstadtská automobilka však tvrdí, že na prelome desaťročí skráti čas nabíjania na menej ako dvanásť minút. A to v súvislosti s pripravovaným elektrickým kupé GT e-tron, ktoré bude po spomínanom SUV a hatchbacku A3 e-tron jej tretím modelom s čisto elektrickým pohonom.
To je dosť odvážne tvrdenie, výrobca sa ale spolieha na ďalší pokrok vo vývoji akumulátorov a na novú sieť rýchlonabíjacích staníc s výkonom až 350 kW. Tú buduje Audi spolu s Daimlerom, Fordom a BMW. Nové batérie by mohli byť k dispozícii najskôr v roku 2020. Ak sa to podarí, priblíži sa rýchlosť dobíjania bežnému tankovaniu. Aspoň približne, pretože na čerpacej stanici nemusíte s konvenčným autom stráviť, a to aj s platením, viac ako sedem minút. Dôležité je pripomenúť, že rýchle nabíjanie akumulátorom škodí. Aj preto by mali rýchlonabíjacie stanice využívať majitelia elektrických áut len pri jazde na dlhšie trasy a viac sa spoliehať na domáce nabíjačky.
Audi nie je, samozrejme, jediným výrobcom, ktorý rieši tento problém. K podobnému skráteniu nabíjania, a to na 15 minút, sa zaviazalo napríklad aj Porsche pri svojom elektrickom 4-dverovom kupé Taycan. Tento čas by mal stačiť na to, aby mohlo elektrické Porsche prejsť ďalších 400 km. Konkurencia od BMW a Mercedesu-Benz nebude iste zaostávať.