
Modularita platformy totiž umožnila, aby Škoda postavila auto, ktoré bude nielen väčšie ako koncernové subkompakty, ale dokonca väčšie ako ikonický Golf. Takže predsa len tu budeme mať plnohodnotný hatchback nižšej strednej triedy, azda až na hornej hranici segmentu. Naznačili to už proporcie konceptu Vision RS, ktorý je predskokanom sériového modelu. Na dĺžku mal až 4 365 mm, o 98 viac ako Golf. A podobne to bolo z rázvorom náprav, ktorý sa natiahol o 30 mm na konečných 2 650. Konverzia na finálny model, pripraví Vision RS o zapustené kľučky, sklené dekorácie masky či megalomanské 20-palcové disky kolies. Ako však vyplýva z prvej zverejnenej snímky siluety, základné črty ostanú.
Napríklad bočné pelisy aj tvar kabíny. Len tretie bočné okno bude o čosi oblejšie. V kufri máme očakávať ohromných 430 litrov, čo je až o 60 viac v porovnaní s Golfom. Interiér má predstaviť celkom nový dizajnový smer. Pod prednou kapotou môžeme očakávať motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a pravdepodobne aj nový diesel 2,0 TDI, ktorý má v koncerne nahradiť dosluhujúci 1,6 TDI. O 7-stupňových prevodovkách DSG niet pochýb. Názov však ostáva stále tajomstvom. Rozhodne to nebude Rapid ani Spaceback. V automobilke sa pohrávajú s názvami Popular, Spartak, Felicia alebo Favorit. Čakať na rozlúštenie tejto hádanky už nebudeme dlho. Hlavná tohtoročná premiéra Škody sa totiž uskutoční ešte tento rok.