BMW: Do roku 2030 bude mať 85% vozidiel bavorskej automobilky spaľovací motor

V súčasnosti sa výrobcovia predháňajú v plánoch, ako čo najrýchlejšie uviesť do predaja čo najviac modelov elektromobilov. Riaditeľ produktového vývoja značky BMW je však opatrnejší a predpovedá striedmejší nástup elektromobility.

16.10.2018 12:00
BMW logo Foto:
Podľa slov Klausa Fröhlicha nebude nástup elektromobilov taký rýchly, ako sa občas prezentuje.
debata

V súčasnosti sa výrobcovia predháňajú v plánoch, ako čo najrýchlejšie uviesť do predaja čo najviac modelov elektromobilov. Riaditeľ produktového vývoja značky BMW je však opatrnejší a predpovedá striedmejší nástup elektromobility.

Automobilky zažívajú krušné časy. Od vzniku kauzy Dieselgate ich úrady prinútili zamerať sa na výrazné zníženie škodlivých emisií motorových vozidiel. V Európe sa k tomu ešte pridala nová metodika merania emisií WLTP, ktorá poskytuje reálnejší obraz o spotreba paliva, a teda aj o vypúšťaných emisiách, ako laboratórna metodika NEDC. Vo výsledku to znamená, že na zníženie flotilových emisií musia výrobcovia vyvinúť ešte väčšie úsilie, ako čakali. Keď tak nespravia, neminú ich vysoké pokuty.

Podobne je to aj v iných častiach sveta. Napríklad v Číne sú automobilky nútené vyrábať určité percento elektromobilov, aby sa obmedzilo znečistenia ovzdušia. Výrobcovia sa tak predháňajú vo vyhláseniach, kto ponúkne viac elektromobilov v čo najkratšom čase. V kontexte spomínanej situácie zaujme úvaha šéfa produktového vývoja značky BMW Klausa Fröhlicha. Napriek tomu, že pracuje pre jednu z najpokrokovejších automobiliek z hľadiska vývoja elektromobily, je vo vyjadreniach o budúcnosti elektrických áut zdržanlivejší.

Podľa jeho slov nebude nástup elektromobilov taký rýchly, ako sa občas prezentuje. Na autosalóne v Paríži sa pre magazín GoAuto vyjadril, že odhaduje, že v roku 2030 bude 70% áut poháňať spaľovací motor a len 30% bude pripadať na dobíjateľné hybridy alebo čisté elektromobily. Ďalej sa domnieva, že z daných 30% bude polovica plug-in hybridov a polovica elektromobilov. Z toho vyplýva, že do konca tretej dekády 21. storočia by malo mať pod kapotou spaľovací motor ešte 85% vozidiel.

Klaus Fröhlich tvrdí, že z tohto predpokladu automobilka BMW vychádza pri plánovaní vývoja nových modelov alebo budúcich generácii tých súčasných. Kým v ekonomicky silných a zároveň husto obývaných regiónoch bude elektromobilita žiadaná, v Austrálii, v Rusku alebo v rozvojových častiach sveta budú spaľovacie motory ešte veľmi dlho základným druhom pohonu.

Už teraz môžeme podľa predstavených stratégií jednotlivých výrobcov odhadovať, ktorým smerom sa budú automobilky v budúcnosti uberať. Konkurovať Tesle ako výrobcovi výlučne elektromobilov sa budú snažiť Mercedes-Benz, Audi alebo Volkswagen. Naopak Toyota a jej prémiová odnož Lexus sa sústredia viac na hybridné pohony, keďže v nich vidia väčší potenciál do budúcnosti. BMW v rámci divízie BMW i pripravuje elektromobily aj plug-in hybridy, no podľa slov Klausa Fröhlicha sa zdá, že uprednostnia kombinované pohony.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobil #plug-in hybrid #Klaus Fröhlich
Články podľa značiek