Manuálne prevodovky sú v superšportoch na vymretie. Dostanete ich nanajvýš v limitovaných sériách, napríklad v Porsche 911 R. Dôvodom je rast výkonu motorov a ich krútiaceho momentu. Jednoducho, lepšie si s nimi poradí automat. Šetrí motor a vďaka väčšiemu počtu prevodových stupňov aj palivo a emisie. Automatické prevodovky si navyše lepšie rozumejú s trakčnou elektronikou a asistenčnými systémami. Lenže po manuáloch je stále dopyt. Čo s tým? Tak presne túto otázku rieši momentálne aj Chevrolet pri vývoji ôsmej generácie kultovej Corvette. Manuálu sa totiž vzdať nemieni.
Odpoveď je o to zložitejšia, že nová Corvette prejde najradikálnejšou zmenou v celej svojej 65-ročnej histórii. Nie je tajomstvom, že jej 8-valec sa presťahuje pred zadnú nápravu, čo z nej vytvorí skutočného súpera pre európske ikony typu Ferrari, Lamborghini alebo McLaren. To však so sebou prináša problém práve v súvislosti s manuálnou prevodovkou či skôr so spojkou. Prepojenie medzi pedálom a hydraulickým valcom spojky je totiž v takejto konfigurácii zložitejšie. Chevrolet chce preto hydraulický okruh čiastočne nahradiť elektrickým.
O samotné ovládanie spojky sa síce bude starať opäť hydraulika, presnejšie hydraulický valec, ale samotný povel vodiča sa odohrá „elektrickou cestou“, bez nutnosti inštalovať do vozidla komplikované hydraulické potrubie. Toto riešenie bude chrániť samotnú spojku či motor a umožní aj ďalšie funkcie. Napríklad plynulejší rozjazd alebo plachtenie. Elektronika jednoducho vychytá chyby vodiča, čo je pri autách s enormným výkonom veľmi dôležité. Platiť to bude aj o Corvette C8, ktorej 8-valcový agregát zamení kompresor za dve turbodúchadlá. Šepká sa o výkone 522 kW.