Prežijú kolínske trojčatá? Toyota, Peugeot a Citroën sa musia dohodnúť

Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo – to je známe trio miniáut z českého Kolína. V budúcnosti to tak byť ale nemusí. Predaj malých mestských áut totiž klesá a francúzsko-japonskí partneri riešia, čo s tým. Predstavy nie sú jednotné.

19.10.2018 19:00
debata
Spolupráca francúzskeho koncernu PSA a... Foto: Pravda, Ivan Majerský, TPCA
TPCA - výroba Kolín Spolupráca francúzskeho koncernu PSA a japonskej Toyoty beží v českom Kolíne už od roku 2005. Po štrnástich rokoch však obaja partneri riešia, čo s projektom v budúcnosti. Práve v čase, keď predstavili facelift modelov Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo.
V roku 2005 spustili koncern PSA spolu s Toyotou v českom Kolíne v novovybudovanom závode TPCA výrobu mestských trojčiat Citroën C1, Peugeot 106 a Toyota Aygo. Synergiou ušetrili náklady v segmente, ktorý nebol nikdy kasovým trhákom. Druhá generácia prišla na rad v roku 2014 a po facelifte, ktorý sa konal len túto jeseň, majú ešte nejaký ten rôčik kariéry pred sebou. Lenže predaje v tejto triede klesajú, a tak sa PSA s Toyotou zamýšľajú, čo so spoločným projektom do budúcnosti. Nie je vôbec vylúčené, že sa rozídu.

„Pokiaľ nájdeme spoločnú stratégiu, môžeme pokračovať, ale ak budú naše predstavy odlišné, môže to byť dôvod na rozchod,“ povedal na túto tému Didier Leroy, šéf európskej divízie Toyoty. Nezabudol však pripomenúť, že vzťahy medzi Toyotou a PSA sú perfektné. Pre francúzske PSA už partnerstvo s Toyotou nemusí byť také dôležité ako v minulosti, pretože medzičasom získalo do portfólia nemecký Opel. Ten by mohol v Kolíne začať vyrábať nástupcu malých modelov Karl a Adam. Ako je známe, tie z ponuky nemeckej značky čoskoro vypadnú, ke'dže stoja ešte na platforme GM, čo je neefektívne.

V hre je navyše úvaha, či by sa nemali nový Citroën C1 a Peugeot 108 zmeniť na čisté elektromobily. Potvrdila to aj šéfka Citroënu Linda Jackson, ktorá sa domnieva, že liekom na klesajúci odbyt miniáut by mohla byť práve elektrifikácia. To Toyota ide na vec celkom iným spôsobom. Pohráva sa s myšlienkou malého crossoveru. „Riskneme to s netradičným typom karosérie v segmente B a C? Je to možné,“ povedal Matt Harrison, vedúci európskeho predaja Toyoty. Pritom Toyota má dôvodov na riskovanie najmenej, pretože Aygo je z kolínskych trojčiat najúspešnejšie.

Je zrejmé, že predstavy sú natoľko rozdielne, že ich bude ťažko zladiť tak, aby mohli bežať v budúcnosti na spoločných linkách. Na rozuzlenie si ešte počkáme. Definitívne áno či nie padne do dvanástich mesiacov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Citroen #Peugeot #Peugeot 108 #Citroën C1 #TPCA #Toyota Aygo
Články podľa značiek