Plug-in hybridné modely sa šíria automobilovým trhom rýchlosťou blesku. Výrobcom totiž umožňujú skresať flotilové emisie CO2 pod prísne limity. Výnimkou nie ej ani Mercedes-Benz, ktorý už v súčasnosti ponúka plug-in hybridné sústavy triedach C, E a S. Tie sú vybavené batériami s kapacitou 13,5 kWh, čo stačí podľa starej normy NEDC na 50 km jazdy. V budúcnosti chce automobilka rozšíriť kombináciu elektromotora a spaľovacieho motora do všetkých modelových radov.
Vo vývoji má Stuttgart piatu generácia systému eDrive, ktorá by sa mohla premiérovo predstaviť v nedávno odhalenej štvrtej generácii SUV GLE. Evolúcia by mala zabezpečiť, aby sa čisto elektrický dojazd predĺžil na dvojnásobok. Mercedes-Benz by sa tak stal prvým výrobcom na svete, ktorého plug-in hybrid by zvládol 100 km. Samozrejme, otázne je, podľa akej normy. Či podľa liberálnej NEDC, novej prísnejšej WLTP, alebo americkej EPA, ktorá je najbližšie k realite.
Príkladom je práve predošlá generácia GLE 550e, ktorá mala podľa NEDC prejsť vďaka batériám s kapacitou 8,8 kWh 30 kilometrov, no podľa normy EPA bol certifikovaný dojazd len 13. Nová generácia systému eDrive, ktorá sa má objaviť v ponuke v roku 2020, si teda vyžiada väčšiu kapacitu akumulátorov. Predpokladať môžeme 25 až 30 kWh. Ak by sa to podarilo, majitelia týchto vozidiel by mohli väčšinu denných trás absolvovať s nulovými emisiami. Navyše by si Mercedes-Benz pripísal prvenstvo v spotrebe nula litrov na 100 km v aute so spaľovacím motorom.