
Peugeot totiž oznámil, že prostriedky, pôvodne určené do vývoja špeciálov pre šampionát WRX, z ktorého pre nejasnosti ohľadne elektrifikácie odstúpi koncom tohto roka, presmeruje do vývoja elektrických športových áut. O ich ostrej DNA nemá byť pochýb, keďže práce budú prebiehať pod taktovkou divízie Peugeot Sport. „Radosť z jazdy je jadrom histórie Peugeotu a elektrifikácia je novou príležitosťou, ako ponúknuť našim zákazníkom športové emócie s nízkymi emisiami,“ povedal šéf Peugeotu, Jean-Philippe Imparato.
A dodal, že pocit z jazdy bude umocnený práve elektrifikáciou a že nuda nebude nikdy súčasťou DNA automobilky. Čo tým presne myslí, zatiaľ nevieme. Francúzske médiá však špekulujú o elektrickom hothatchi, ako nástupcovi 208 GTi alebo plug-in hybridnej verzie nového Peugeotu 508 s prívlastok R. Ten by mal mať za pomoci elektromotora až 350 koní a pohon oboch náprav. Využil by teda systém HYbrid4, ktorý bude zatiaľ dostupný len pre crossover 3008, samozrejme s vyšším výkonom. Ale asi najväčšou bombou by bola „zelená“ pre koncept E-Legend.
Na odpovede nebudeme čakať zas až tak dlho, veď avizované novinky majú prísť už v roku 2020. Pre úplnosť doplňme, že odstúpenie zo seriálu WRX zdôvodňuje Peugeot nejasnosťami, či sa zo šampionátu stane elektrická séria. Pôvodne sa mali totiž majstrovstvá sveta v rallycrose „elektrifikovať“ od roku 2020, tento plán bol posunutý o rok. Vedenie FIA tým chcelo poskytnúť viac času automobilkám na vývoj elektrických špeciálov. Ako však vidieť, posun Peugeotu nevyhovoval.