Tým prvým je nový homologizačný cyklus WLTP, platný pre všetky nové autá predávané v EÚ od 1. septembra, ktorý zhoršuje emisné skóre ruských áut. V súčasnosti sa tak už len dopredávajú skladové zásoby vozidiel, ktoré však museli byť prihlásené do zlomového dátumu. Investovať do technológií, ktoré by to zmenili, sa jednoducho Rusom neoplatí. Lady plnia len emisné normy Euro 5 a Euro 6, nie najnovšiu Euro 6d. Nahradiť ich inými motormi nie je jednoduché, pretože AutoVaz používa vlastnú techniku. Navyše by to Lady výrazne predražilo.
Druhý dôvod súvisí s Daciou a je vážnejší. Tá, podobne ako Lada, patrí do aliancie Renault-Nissan a v Európe dokonale pokrýva lowcostový segment trhu. Pre Ladu tak neostáva veľa miesta. Najmä ak sa rumunskej značke extrémne darí. Na starom kontinente, mimo európskej časti Ruska, predáva približne 50 000 vozidiel mesačne. Materský koncern sa tak rozhodol, že v Európe nebude ponúkať ďalšiu lacnú značku. Potvrdil to sám šéf Avto VAZu Yves Caracatzanis. Je teda možné, že predajne Lady na Západe čoskoro zatvoria.
Ruskej značke by však odchod z Európskeho regiónu nemal príliš ublížiť. Jej predaje sú tu už roky mizivé. Tento rok mala Lada rekord v auguste, keď zaregistrovala 600 vozidiel, aj to pravdepodobne z dôvodu novej homologizácie. Inak to bolo vždy menej. Orientovať sa bude teda na domáci trh, kde je jednotkou a na regióny s benevolentnejšou emisnou legislatívou. Caracatzanis však dodáva, že k exportu môže dôjsť len za predpokladu značného dopytu. Ak to Lada v Európe naozaj „zabalí“, nedočkáme sa ani novej Nivy.