Minister skritizoval dizajn nemeckých elektromobilov. Šéfovia koncernov boli v šoku

Bolo to tak trochu faux pas. Nemecký minister hospodárstva sa počas panelovej diskusie obul do nemeckých elektromobilov. Šéfov koncernov sa doslova sa spýtal, kedy budú sexy ako tie od americkej Tesly? Odpovede sa však nedočkal.

21.11.2018 16:00
debata (9)
Spolkovému ministrovi hospodárstva Altmaierovi... Foto: FAZ
Peter Altmaier Spolkovému ministrovi hospodárstva Altmaierovi leží na srdci dizajn nemeckých elektromobilov. Dokonca sa ich rozhodol verejne skritizovať. A to pred tvárami šéfov dvoch najväčších nemeckých automobiliek.

Počas nedávnej panelovej diskusie venovanej umelej inteligencii došlo tak trochu ku komickej situácii. Spolkový minister hospodárstva a energetiky Peter Altmaier prejavil svoju nespokojnosť s dizajnom nemeckých elektromobilov. A nedával si servítku pred ústa. Doslova sa opýtal šéfov troch nemeckých automobilových megakoncernov: "Naozaj ma zaujíma, pán Zetsche, pán Diess a pán Kruger, kedy budú schopné nemecké automobilky postaviť elektromobil, ktorý bude aspoň z polovice tak sexy, ako sú tie od Tesly?“

A pokračoval. "Pokiaľ ide o príťažlivosť vašich elektrických áut, mali by ste prísť s nejakými čerstvými nápadmi,“ odporučil politik šéfom automobiliek, ktorí na kritiku rozhodne nie sú zvyknutí a ktorí stoja za firmami takými silnými, že majú často väčšie slovo ako samotní politici. Navyše ich často prekonávajú rokmi, počas ktorých sú vo vrcholových funkciách. Altmaier však možno trafil klinec po hlavičke. Americká Tesla získala pred nemeckými výrobcami náskok, ktorý koncerny Daimler, BMW či VW doháňajú nepresvedčivým spôsobom.

Podľa spolkového ministra sú Tesly omnoho viac... Foto: Motor Trend
Tesla Model 3 - 2017 Podľa spolkového ministra sú Tesly omnoho viac sexy ako nemecká elektrická konkurencia.

Altmaierove slová, samozrejme, spôsobili poriadny rozruch. Minister sa však odpovede nedočkal, hoci bol v sále prítomný šéf Daimleru Dieter Zetsche aj šéf Volkswagenu Herbert Diess. (Harald Kruger, šéf BMW, na akciu nedorazil.) Jednoducho, zástupcovia automobiliek odmietli pokračovať v tejto diskusii. Možno aj preto, že Altmaier akosi prehliada, že ak by nemecké automobilové koncerny hospodárili tak ako slávny americký výrobca elektromobilov, nemecké hospodárstvo by bolo už dávno na kolenách.

Tesla vyprodukovala od roku 2003 stratu 10,3 miliardy dolárov, čo predstavuje asi 30 000 dolárov na každé auto, ktoré doteraz zišlo z jej liniek. Jej elektromobily sú teda síce sexy, ale zároveň aj dôkazom, že na elektromobilite nie je jednoduché zarobiť. Nemeckí šéfovia sú preto opatrnejší a nemyslia si, že Tesla je práve dobrým príkladom. S elektromobilmi, a možno aj tými, ktoré budú sexy, prídu až vtedy, keď to bude dávať ekonomický zmysel. To však nemení nič na tom, že nové Audi e-tron či Mercedes-Benz EQC vyzerajú tak trochu ako Tesly spred pár rokov alebo ich minimálne ničím neprekonávajú.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #VW #Tesla #Daimler #Herbert Diess #Peter Altmaier #Dieter Zetsche
Články podľa značiek