
Škode sa darí tak ako nikdy predtým. Predáva viac ako jeden milión áut ročne. No chce ešte viac. Aby zvýšila dopyt, nebudú jej stačiť len nové produkty. Potrebuje zaujať aj niečím iným. Staví najmä na dizajn. Kým doteraz sa profiloval český výrobca ako rodinná značka, v budúcnosti má praktickú stránku, ktorú zákazníci oceňujú, spojiť s väčšou dávkou emócií. Napokon, nový Superb či čínsky Kodiaq GT už naznačili, že Škoda môže byť „cool“. Presne to je vízia nového šéfa dizajnu Olivera Stefaniho, Taliana, ktorý po odchode Jozefa Kabaňa do BMW prevzal opraty v štylistickom centre Škody.

Známy štýl „Simply Clever“, preto škoda nahradí novým „Simply Surprising“, ktorý má byť „jednoducho prekvapujúci“. „Náš nový dizajnový jazyk je harmonickejší, dynamickejší a predovšetkým emocionálnejší. Chceme osloviť viac ľudí. Naším cieľom je, aby sa zákazníci pre Škodu rozhodovali nielen preto, že je praktická, ponúka veľa priestoru a výnimočný pomer medzi cenou a hodnotou. Mali by tiež milovať jej dizajn a vytvoriť si k nej emocionálny vzťah,“ vysvetľuje šéfdizajnér Stefani. Pritom nehovorí o revolúcii.
„Škoda urobila v posledných rokoch v oblasti dizajnu veľký pokrok a správne stavila na kontinuitu. Radikálna zmena pri každom novom modeli alebo pri každej druhej generačnej obmene sa k značke nehodí,“ dodal Stefani. Poznávacím znakom nového štýlu bude nová, kolmejšie situovaná 6-uholníková predná maska, bočný prelis „tornado line“, kryštalické prvky a nápis Škoda na zadnej časti, ktorý zastúpi tradičné logo. Ako to bude vyzerať, naznačil už koncept Vision RS na autosalóne v Paríži, z ktorého vzíde sériový hatchback nižšej strednej triedy – Škoda Scala. Práve Scala sa stane prvým modelom, reprezentujúcim nový smer Simply Surprising. Predstaví sa začiatkom decembra.