Škoda: Simply Clever je ‘out‘. Prichádza Simply Surprising!

Škoda túži po väčšej emocionalite svojich áut. Mení preto dizajnový rukopis. Známy štýl Simply Clever nahradí nový Simply Surprising. Prvým modelom, ktorý ho predstaví, bude hatchback Škoda Scala.

23.11.2018 19:00
debata
Nový dizajnový smer naznačila parížska štúdia... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision RS Concept - 2018 Nový dizajnový smer naznačila parížska štúdia Vision RS. Z nej vzíde nový hatchback Škoda Scala – prvý model dizajnovaný podľa zásad Simply Surprising.

Škode sa darí tak ako nikdy predtým. Predáva viac ako jeden milión áut ročne. No chce ešte viac. Aby zvýšila dopyt, nebudú jej stačiť len nové produkty. Potrebuje zaujať aj niečím iným. Staví najmä na dizajn. Kým doteraz sa profiloval český výrobca ako rodinná značka, v budúcnosti má praktickú stránku, ktorú zákazníci oceňujú, spojiť s väčšou dávkou emócií. Napokon, nový Superb či čínsky Kodiaq GT už naznačili, že Škoda môže byť „cool“. Presne to je vízia nového šéfa dizajnu Olivera Stefaniho, Taliana, ktorý po odchode Jozefa Kabaňa do BMW prevzal opraty v štylistickom centre Škody.

Palubná doska by mala tvarovo odkazovať na... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision RS Concept - 2018 Palubná doska by mala tvarovo odkazovať na kapotu a charakteristickú prednú masku.

Známy štýl „Simply Clever“, preto škoda nahradí novým „Simply Surprising“, ktorý má byť „jednoducho prekvapujúci“. „Náš nový dizajnový jazyk je harmonickejší, dynamickejší a predovšetkým emocionálnejší. Chceme osloviť viac ľudí. Naším cieľom je, aby sa zákazníci pre Škodu rozhodovali nielen preto, že je praktická, ponúka veľa priestoru a výnimočný pomer medzi cenou a hodnotou. Mali by tiež milovať jej dizajn a vytvoriť si k nej emocionálny vzťah,“ vysvetľuje šéfdizajnér Stefani. Pritom nehovorí o revolúcii.

„Škoda urobila v posledných rokoch v oblasti dizajnu veľký pokrok a správne stavila na kontinuitu. Radikálna zmena pri každom novom modeli alebo pri každej druhej generačnej obmene sa k značke nehodí,“ dodal Stefani. Poznávacím znakom nového štýlu bude nová, kolmejšie situovaná 6-uholníková predná maska, bočný prelis „tornado line“, kryštalické prvky a nápis Škoda na zadnej časti, ktorý zastúpi tradičné logo. Ako to bude vyzerať, naznačil už koncept Vision RS na autosalóne v Paríži, z ktorého vzíde sériový hatchback nižšej strednej triedy – Škoda Scala. Práve Scala sa stane prvým modelom, reprezentujúcim nový smer Simply Surprising. Predstaví sa začiatkom decembra.
Škoda Vision RS Concept - 2018
Škoda Vision RS Concept - 2018
+7Škoda Vision RS Concept - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #dizajn #Škoda-Auto #Oliver Stefani #Simply Clever #Simply Surprising
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek