Volvo šokuje. Do Los Angeles dorazí, ale bez áut!

Volvo chce byť prvou automobilkou na svete, ktorá sa zúčastní na autosalóne bez toho, aby na ňom vystavila autá. Zameria sa na nové technológie.

27.11.2018 19:00
debata (2)
Áno, toto je model expozície Volva pripravenej... Foto: Volvo
Volvo - autosalón Los Angeles 2018 Áno, toto je model expozície Volva pripravenej pre nadchádzajúci autosalón v Los Angeles. Autá v ňom budete hľadať márne.

Rezervovaný vzťah Volva k autosalónom je známy už niekoľko rokov. Bolo prvou automobilkou, ktorá sa rozhodla vynechávať svetové automobilové výstavy. Chodí len do Detroitu, Ženevy a do Šanghaja alebo Pekingu. Podujatia vo Frankfurte nad Mohanom, v Paríži, New Yorku či Tokiu mu nič nehovoria. Tvrdí, že doba autosalónov sa chýli u koncu. Jednoducho, že sú prežitkom, ktorý nereflektuje zmeny v automobilovom priemysle a komunikačných technológiách. Namiesto toho investuje do propagácie na sociálnych sieťach. To však nie je koniec jeho „arogancie“.

Je známe, že v budúcom roku nepríde ani do Ženevy, teda na výstavu, ktorú ako jednu z mála akceptovalo. A teraz šokuje ešte viac. Ani nie tak rozhodnutím zúčastniť sa na autosalóne v Los Angeles, ktorý by inak ostal úplne mimo jeho záujmu, ale tým, že na ňom nevystaví ani jedno jediné auto. A pritom by mohlo ukázať nový sedan S60 či kombi V60. Namiesto toho bude na jeho stánku v centrálnej časti drevená plastika s nápisom – toto nie je auto. Vtip? Nie. Volvo tvrdí, že automobilový priemysel sa dnes rýchlo mení a mení sa aj pohľad na to, ako ľudia autá vidia. Emócia je dôležitejšia ako chróm, koža či kone pod kapotou.

Ústrednou dominantou expozície sa stane tento... Foto: Volvo
Volvo - autosalón Los Angeles 2018 Ústrednou dominantou expozície sa stane tento drevený objekt s nápisom "Toto nie je auto".

V jeho stánku tak návštevníci nájdu interaktívnu prezentáciu služieb, akými je zdieľanie automobilov alebo preprava tovaru v autách. Na týchto projektoch Volvo spolupracovalo napríklad s významnými technologickými spoločnosťami, akými sú Amazon, Google, Nivida alebo so startupmi Luminar a Zenuti. Má to svoje výhody. Pre Volvo bude účasť v Los Angeles podstatne lacnejšia, nebude totiž potrebovať veľkú výstavnú plochu a riešiť nebude ani logistiku dopravy áut. Výnimku tvorí len koncept Volvo 360c, čo je autonómna štúdia vzdialenej budúcnosti bez volantu a pedálov, ktorá dotvorí technologický kolorit jeho stánku.

Uvidíme, ako zareaguje na odvážny počin Volva verejnosť. Ľudia si predsa zatiaľ platia vstupné na autosalóny najmä preto, aby na ňom videli autá. Ak im to však prekážať nebude, možno sa automobilové prehliadky v budúcnosti zmenia na kompaktné výstavy softvéru.
Volvo - autosalón Los Angeles 2018
Volvo - autosalón Los Angeles 2018
+5Volvo - autosalón Los Angeles 2018

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #autosalón Los Angeles 2018
Články podľa značiek