Foto: Tesla
Doteraz boli modely Tesla v Európe odkázané na exkluzívne nabíjacie stanice Supercharger, ktoré pre nich vybudovala priamo automobilka. V súčasnosti je ich 430 s 3 600 stojanmi, čo nie je málo, ale stále menej v porovnaní s rýchlo rastúcou sieťou ostatných nabíjačiek. Dôvodom obmedzenia bola nekompatibilita. Jednoducho, konektor Tesiel bol odlišný od konektorov väčšiny elektromobilov určených pre európsky trh. Káble bežných nabíjačiek doň nepasovali. To sa v budúcom roku zmení.
Tesla prichádza s modelom 3, ktorý bude mať štandardný konektor CCS. Majitelia amerických elektromobilov tak dostanú šancu využívať oveľa viac nabíjacích staníc. Spolu s tým sa bude musieť zmeniť aj nabíjacia sieť Superchargerov, kde pribudnú ďalšie dobíjacie káble. Takéto rozhodnutie je logické, keďže práve model 3 je prvým masovým elektromobilom Tesly. Mimo neostanú ani majitelia modelov S a X, hoci pre tie konektor CCS automobilka neplánuje. Poskytne však vraj už čoskoro adaptér.
Takže Tesly budeme môcť už v blízkej budúcnosti vidieť napríklad aj v novej sieti nabíjacích staníc Ionity, ktoré budujú automobilky Volkswagen, Daimler a BMW naprieč celou Európou. Plánovaných je 400 staníc s výkonom až 350 kW. Otázkou ostáva, či po týchto zmenách sprístupní Tesla svoje európske nabíjacie stanice neznačkovým elektromobilom, alebo ponechá isté obmedzenia, aby predsa len zaručila zákazníkom exkluzivitu. Tí boli zvyknutí, že na Superchargeroch našli zväčša vždy voľný stojan.