Biomega Sin: Minimalistický dánsky elektromobil debutuje v Číne

Dánska spoločnosť Biomega je známa výrobou bicyklov. Vrátane tých elektrických. Teraz si však trúfla na projekt elektromobilu. Šokuje minimalizmom. Nie je na ňom nič navyše.

28.11.2018 16:00
debata
Koncept Sin je postavený z kompozitov a... Foto: Biomega
Biomega Sin - koncept 2018 Koncept Sin je postavený z kompozitov a hliníka. Šokuje najmä jednoduchosťou a samostatne umiestnenými kolesami. V nich sú integrované elektromotory.

Koncept kompaktného 4-miestneho elektromobilu minimalistických tvarov si svoj názov požičal z prvých písmen mesta Singapur. Napokon, v spoločnosti Biomega je to tradícia pri označovaní jej produktov. Vždy sa inšpiruje prvkami svetových metropol. Takže anglický význam slova „sin“, čo znamená „hriech“, za pomenovaním nehľadajte. Skôr naopak, Biomega Sin chce byť pre mestá prínosom. Dáni chcú podľa slov šéfa spoločnosti Jensa Martina Skibsteda spojiť v Sine sociálnu inováciu, dizajnové myslenie a mestskú mobilitu.

„Štúdia Sin je ďalším prirodzeným krokom v našom boji proti spaľovacím motorom,“ povedal počas premiéry v Šanghaji Jens Martin Skibsted. Koncept má podobu minimalistického minivanu so zvláštne umiestnenými kolesami. Tie sa nachádzajú mimo samotnej karosérie. „V priebehu vývoja sme mali na mysli motto, že menej môže byť viac.,“ dodávajú tvorcovia. Takže Sin nemusí mať ani dvere a jeho sedadlá tvoria len akési transparentné lavice. Funkciu prístrojov zas plne zastúpi tablet. Žiaden iný prístrojový panel tu nenájdete.

Interiér je priestranný, ale minimalistický.... Foto: Biomega
Biomega Sin - koncept 2018 Interiér je priestranný, ale minimalistický. Sedadlá tvoria len akési lavice a prístrojový panel zastupuje tablet.
Napriek tomu je Sin veľmi inovatívny. Jeho karoséria je vyrobená z minimálneho počtu komponentov. Základným materiálom je ľahký plast vystužený uhlíkovými vláknami (CFRP) a tiež hliník, ktorý je nosnou štruktúrou. Priestor pre posádku je maximalizovaný vďaka umiestneniu elektromotorov priamo do nábojov kolies a batérií do podlahy. Li-ion akumulátory majú kapacitu 20 kWh a vážia akceptovateľných 200 kg. Celý Sin má tak hmotnosť 950 kg. Na jedno nabitie má zvládnuť 160 km, čo v mestskej premávke postačuje.
Sin poháňajú elektromotory s výkonom 60 kW... Foto: Biomega
Biomega Sin - koncept 2018 Sin poháňajú elektromotory s výkonom 60 kW umiestnené priamo v kolesách. Na jedno nabitie by mal absolvovať 160 km. Starajú sa o to akumulátory s kapacitou 20 kWh.

A nepôjde o žiadnu brzdu premávky. Výkon 60 kW znamená akceleráciu na 100 km/h za 13 sekúnd a maximálnu rýchlosť diaľničných 130 km/h. Takže Sin by sa mohol pozrieť aj za hranice mesta. V takomto prípade môže chrániť posádku pred počasím lepšie vďaka jednoduchým transparentným dverám. Otázna je však pasívna bezpečnosť. Chýbajú tu akékoľvek výstuhy či airbagy. Do roku 2021, keď sa má stať realitou, je však ešte dosť času. Biomega predpokladá, že cena Sinu by mala štartovať na 20 000 eurách.

To je však pomerne odvážne, keďže za tieto peniaze si môžete dopriať plnohodnotné auto nižšej strednej triedy či dokonca crossover so všetkým, čo k tomu patrí. Budúcnosť má byť ale elektrická a z tohto pohľadu bude Sin patriť skôr k tým lacnejším.
Biomega Sin - koncept 2018
Biomega Sin - koncept 2018
+9Biomega Sin - koncept 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #Biomega #Biomega Sin
Články podľa značiek