O titul Car of The Year 2019 sa v tomto ročníku uchádzalo spolu 38 nových modelov. Víťaz však môže byť len jeden. Jeho meno síce ešte nepoznáme, ale na svete je aspoň finálová sedmička, ktorá prešla sitom 60-člennej novinárskej jury. O prekvapenia nie je núdza. Paleta modelov je naozaj pestrá. Do druhého kola totiž postúpili autá z rôznych segmentov aj s rôznym pohonom.
Asi najväčším prekvapením je úspech reinkarnovaného francúzskeho Alpine A110. Hliníkové kupé s centrálne uloženým motorom je, samozrejme, zaujímavé, ale na trhu hrá a bude hrať okrajovú rolu. Lenže emócie urobili pravdepodobne svoje. Podobne to bude s Jaguarom I-Pace, prvým elektromobilom značky, ktorý asi veľmi nezamieša karty predajov.
A prekvapením je aj skutočnosť, že medzi „siedmimi statočnými“ nájdeme len jedno jediné klasické SUV, hoci zákazníci im dnes dávajú prednosť. Je ním Citroën C5 Aircross, ktorý sa chystá na trh aj v plug-in hybridnej verzii. Vytlačil takých silných súperov ako Audi Q8, VW Touareg alebo BMW X3. Najväčší boj sa však bude pravdepodobne odohrávať medzi trojicou rodinných hatchbackov.
Do ringu totiž vstupujú Ford Focus, Kia Ceed, ale aj prémiový Mercedes-Benz triedy A. Všetky prišli na trh približne v rovnakom čase a patria do segmentu, o ktorý je v Európe eminentný záujem. To taký Peugeot 508, ktorý dopĺňa sedmičku finalistov, to bude mať o čosi ťažšie. Odbyt strednej triedy totiž klesá. Jeho štýl, blízky 5-dverovým kupé, mu však šance dáva. Ako to celé dopadne, sa dozvieme v predvečer ženevského autosalónu 4. marca.