Ani plug-in hybrid nemusí ‘prežiť‘ WLTP. Tu je dôkaz

Nová homologizácia vozidiel podľa procedúry WLTP sa stala osudným aj plug-in hybridnému Audi A3 e-tron. Z cenníkov sa pomaly vytráca.

30.11.2018 19:00
debata (6)
Audi A3 e-tron bolo v roku 2014 prvým plug-in... Foto: Audi
Audi A3 Sportback e-tron Audi A3 e-tron bolo v roku 2014 prvým plug-in hybridným modelom značky. Audi sa však rozhodlo, že ho už nehomologizuje podľa novej procedúry WLTP. Nie je to preň ekonomické.

Audi uviedlo na trh svoj prvý plug-in hybridný model A3 Sportback e-tron v roku 2014. Spojilo v ňom preplňovaný 4-valec 1,4 TFSI (110 kW) s elektromotorom (75 kW) a batériami s kapacitou 8,8 kWh. Tento model, pochopiteľne, zlepšoval emisné skóre automobilky, no do cesty mu prišla nová homologizácia podľa normy WLTP, platná od 1. septembra tohto roku. Bez nej nie je možné v Európe zaregistrovať žiadne nové autá, ani tie, ktoré boli uvedené na trh pred týmto dátumom. Lenže veľké automobilky, ktoré ponúkajú širokú škálu modelov a ich verzií, homologizáciu jednoducho nestihli.

To je aj prípad Audi A3 Sportback e-tron. V Ingolstadte dali pri homologizácii radšej prednosť verziám, ktoré plnia kasu automobilky. Kompaktný e-tron hral totiž v ekonomickom prínose vedľajšiu rolu. Za prvý polrok tohto roka sa z neho v celej Európe predalo len 2 581 kusov. To je naozaj zlomok v porovnaní s bežnými zážihovými a vznetovými verziami. Samozrejme, Audi by mohlo homologizáciu dokončiť a A3 e-tron vrátiť na trh, no to je preň nerentabilné. Proces je totiž drahý a časovo náročný. Navyše by si e-tron vyžiadal aj úpravy v podobe časticového filtra.

Životný cyklus súčasnej generácie sa pritom chýli ku koncu. Tá nová by mala prísť už na jar 2020. V Ingolstadte tak padlo rozhodnutie, že A3 Sportback e-tron vypadne z ponuky. Jednoducho, skončí skôr, ako bolo plánované. „Chceme prísť s novými motormi v rámci generačnej obnovy, prípadne pri plánovaných modernizáciách existujúcich modelov. Zavádzať však novú techniku do auta, ktorého koniec výroby sa očakáva v blízkom čase, nie je konštruktívne ani ekonomické,“ povedal na adresu e-tronu nemenovaný zdroj z automobilky britským novinárom. Audi tak už len predá v súčasnosti prihlásené exempláre.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Články podľa značiek