Kia e-Niro: Pri testoch spotreby došlo k chybe. Skutočný dojazd je nižší

Elektrický derivát kórejského crossoveru sľuboval zákazníkom úctyhodný dojazd. Pri meraní spotreby energie však došlo k chybe a pôvodný údaj museli opraviť. Chyby sa dopustila externá firma.

03.12.2018 12:00
Kia-e-Niro-2019-1024-02 Foto:
Chyba spočívala v tom, že e-Niro testovali neprimerane dlho v mestskej prevádzke.
debata (1)

Prechod na novú metodiku merania spotreby WLTP spôsobil kórejskej značke Kia prvé komplikácie. Keďže všetky nové vozidlá museli od 1. septembra podstúpiť spomínanú procedúru, výrobcovia sa dostali do časového sklzu a nestihli otestovať všetky verzie. Jedným z riešení bolo zveriť testovanie externým firmám, ktoré by proces urýchlili a umožnili by tak znížiť straty vyplývajúce z dočasnej nedostupnosti danej konfigurácie.

Kia sa rozhodla zveriť otestovanie elektrického Nira nezávislej spoločnosti. Tá všetko vykonala a e-Niro sa mohlo dostať do ponuky. Keď však Kia testovala ďalší elektromobil, tentoraz už vo vlastnej réžii, dosiahla iné výsledky. V rámci koncernu sa používa rovnaká technika a odchýlka bola výrazne vyššia, ako sa očakávalo.

Pri zisťovaní príčiny sa prišlo na to, že spoločnosť, ktorá testovala e-Niro, urobila chybu. Tá spočívala v tom, že e-Niro testovali neprimerane dlho v mestskej prevádzke. Pri vozidlách so spaľovacím motorom by to mohlo výsledok zhoršiť, lenže elektromobily spotrebúvajú najmenej energie práve jazdou v obci. Počas testu tak e-Niro ušetrilo časť energie a tým vykázalo dlhší dojazd.

Chyba nastala pri testovaní silnejšej aj slabšej verzie. Kým e-Niro s kapacitou 64 kWh malo pôvodne prejsť 484 kilometrov, po úprave je to 454 kilometrov. Verzia s kapacitou akumulátorov 39,2 kWh v skutočnosti neprejde 310 kilometrov, ale len 288 kilometrov. Keďže na niektorých trhoch sa už elektrické Niro dostalo k zákazníkom, zástupcovia automobilky musia majiteľov kontaktovať a celú situáciu im vysvetliť. Vylúčená nie je ani kompenzácia v podobe odškodného.

Otázkou zostáva, či sa spomínaná úprava dotkne aj elektrickej verzie Hyundaiu Kona, ktorá má rovnakú techniku ako e-Niro. Hoci majú obe autá odlišný dizajn a môžu líšiť výbavami, a teda aj hmotnosťou, zásadný rozdiel by medzi nimi nemal byť. Britský motoristický magazín What Car? prednedávnom testoval skutočný dojazd viacerých elektromobilov vrátane Kie e-Niro a elektrickej Kony. Obe vozidlá disponovali akumulátormi s kapacitou 64 kWh. Kia e-Niro prešla 407 kilometrov a elektrický Hyundai Kona 417 kilometrov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #WLTP #Hyundai Kona #dojazd #Kia e-Niro
Články podľa značiek