Prechod na novú metodiku merania spotreby WLTP spôsobil kórejskej značke Kia prvé komplikácie. Keďže všetky nové vozidlá museli od 1. septembra podstúpiť spomínanú procedúru, výrobcovia sa dostali do časového sklzu a nestihli otestovať všetky verzie. Jedným z riešení bolo zveriť testovanie externým firmám, ktoré by proces urýchlili a umožnili by tak znížiť straty vyplývajúce z dočasnej nedostupnosti danej konfigurácie.
Kia sa rozhodla zveriť otestovanie elektrického Nira nezávislej spoločnosti. Tá všetko vykonala a e-Niro sa mohlo dostať do ponuky. Keď však Kia testovala ďalší elektromobil, tentoraz už vo vlastnej réžii, dosiahla iné výsledky. V rámci koncernu sa používa rovnaká technika a odchýlka bola výrazne vyššia, ako sa očakávalo.Pri zisťovaní príčiny sa prišlo na to, že spoločnosť, ktorá testovala e-Niro, urobila chybu. Tá spočívala v tom, že e-Niro testovali neprimerane dlho v mestskej prevádzke. Pri vozidlách so spaľovacím motorom by to mohlo výsledok zhoršiť, lenže elektromobily spotrebúvajú najmenej energie práve jazdou v obci. Počas testu tak e-Niro ušetrilo časť energie a tým vykázalo dlhší dojazd.
Chyba nastala pri testovaní silnejšej aj slabšej verzie. Kým e-Niro s kapacitou 64 kWh malo pôvodne prejsť 484 kilometrov, po úprave je to 454 kilometrov. Verzia s kapacitou akumulátorov 39,2 kWh v skutočnosti neprejde 310 kilometrov, ale len 288 kilometrov. Keďže na niektorých trhoch sa už elektrické Niro dostalo k zákazníkom, zástupcovia automobilky musia majiteľov kontaktovať a celú situáciu im vysvetliť. Vylúčená nie je ani kompenzácia v podobe odškodného.
Otázkou zostáva, či sa spomínaná úprava dotkne aj elektrickej verzie Hyundaiu Kona, ktorá má rovnakú techniku ako e-Niro. Hoci majú obe autá odlišný dizajn a môžu líšiť výbavami, a teda aj hmotnosťou, zásadný rozdiel by medzi nimi nemal byť. Britský motoristický magazín What Car? prednedávnom testoval skutočný dojazd viacerých elektromobilov vrátane Kie e-Niro a elektrickej Kony. Obe vozidlá disponovali akumulátormi s kapacitou 64 kWh. Kia e-Niro prešla 407 kilometrov a elektrický Hyundai Kona 417 kilometrov.